Szerző: Vörös Péter

2004. június 1. 14:44

Erős évet zárt az amerikai online kiskereskedelmi szektor

A Forrester Research piackutató vállalat nemrég közzétett felmérése szerint tavaly az amerikai online kiskereskedelmi eladások 51 százalékkal 114 milliárd dollárra emelkedtek és nőtt a kereskedők nyeresége is. Ez volt az első év, amikor az online kiskereskedelmi forgalom meghaladta a 100 milliárd dollárt az USA-ban.

A Forrester Research piackutató vállalat nemrég közzétett felmérése szerint tavaly az amerikai online kiskereskedelmi eladások 51 százalékkal 114 milliárd dollárra emelkedtek és nőtt a kereskedők nyeresége is. Ez volt az első év, amikor az online kiskereskedelmi forgalom meghaladta a 100 milliárd dollárt az USA-ban.

Az online kiskereskedelmi cégek eladásai így elérték az összes kiskereskedelmi forgalom 5,4 százalékát. A felmérés szerint szinte az összes kategóriában emelkedtek az eladások, különösen jól szerepeltek az utazások, az otthoni illetve irodai termékek, valamint a hardverek és a szoftverek.

Az online kiskereskedelmi cégek átlagos üzemi haszonrése 21 százalékra emelkedett tavaly a 2002-ben elért nullszaldóhoz képest, mondta Scott Silverman, a Shop.org -- a National Retail Federation internetes értékesítési részlegének -- igazgatója. 2003-ban az online kiskereskedők 79 százaléka volt nyereséges, szemben a 2002-es 70 százalékkal.

A várakozások szerint az idén az online kiskereskedelmi eladások 27 százalékkal 144 milliárd dollárra fognak emelkedni az USA-ban, ez az összes kiskereskedelmi forgalom 6,6 százalékát jelenti. >Az adatok azonban nem mutatják hűen az online csatorna hatását az összes kiskereskedelmi eladásokra. A megkérdezettek szerint a web 2003-ban az offline forgalom 24 százalékát befolyásolta, szemben a 2002-es 15 százalékkal.

Ennek megfelelően a kiskereskedelmi cégek folytatják az online és offline csatornák integrálását. Ez a gyakorlatban többek között azt jelenti, hogy az interneten keresztül megvásárolt termékeket a vevők visszaválthatják a valódi áruházakban, a weboldalon hirdetik az offline boltokat és viszont.

A Forrester Research felmérésében azok a cégek tartoznak az online kiskereskedelmi kategóriába, amelyek kizárólag a weben keresztül értékesítik termékeiket, valamint ehhez jönnek az offline cégek online értékesítési részlegei.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról