Szerző: Vörös Péter

2004. június 01. 14:44:10

Erős évet zárt az amerikai online kiskereskedelmi szektor

A Forrester Research piackutató vállalat nemrég közzétett felmérése szerint tavaly az amerikai online kiskereskedelmi eladások 51 százalékkal 114 milliárd dollárra emelkedtek és nőtt a kereskedők nyeresége is. Ez volt az első év, amikor az online kiskereskedelmi forgalom meghaladta a 100 milliárd dollárt az USA-ban.

A Forrester Research piackutató vállalat nemrég közzétett felmérése szerint tavaly az amerikai online kiskereskedelmi eladások 51 százalékkal 114 milliárd dollárra emelkedtek és nőtt a kereskedők nyeresége is. Ez volt az első év, amikor az online kiskereskedelmi forgalom meghaladta a 100 milliárd dollárt az USA-ban.

Az online kiskereskedelmi cégek eladásai így elérték az összes kiskereskedelmi forgalom 5,4 százalékát. A felmérés szerint szinte az összes kategóriában emelkedtek az eladások, különösen jól szerepeltek az utazások, az otthoni illetve irodai termékek, valamint a hardverek és a szoftverek.

Az online kiskereskedelmi cégek átlagos üzemi haszonrése 21 százalékra emelkedett tavaly a 2002-ben elért nullszaldóhoz képest, mondta Scott Silverman, a Shop.org -- a National Retail Federation internetes értékesítési részlegének -- igazgatója. 2003-ban az online kiskereskedők 79 százaléka volt nyereséges, szemben a 2002-es 70 százalékkal.

A várakozások szerint az idén az online kiskereskedelmi eladások 27 százalékkal 144 milliárd dollárra fognak emelkedni az USA-ban, ez az összes kiskereskedelmi forgalom 6,6 százalékát jelenti. >Az adatok azonban nem mutatják hűen az online csatorna hatását az összes kiskereskedelmi eladásokra. A megkérdezettek szerint a web 2003-ban az offline forgalom 24 százalékát befolyásolta, szemben a 2002-es 15 százalékkal.

Ennek megfelelően a kiskereskedelmi cégek folytatják az online és offline csatornák integrálását. Ez a gyakorlatban többek között azt jelenti, hogy az interneten keresztül megvásárolt termékeket a vevők visszaválthatják a valódi áruházakban, a weboldalon hirdetik az offline boltokat és viszont.

A Forrester Research felmérésében azok a cégek tartoznak az online kiskereskedelmi kategóriába, amelyek kizárólag a weben keresztül értékesítik termékeiket, valamint ehhez jönnek az offline cégek online értékesítési részlegei.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 20. 23:21

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.