Szerző: Vörös Péter

2004. június 1. 14:44

Erős évet zárt az amerikai online kiskereskedelmi szektor

A Forrester Research piackutató vállalat nemrég közzétett felmérése szerint tavaly az amerikai online kiskereskedelmi eladások 51 százalékkal 114 milliárd dollárra emelkedtek és nőtt a kereskedők nyeresége is. Ez volt az első év, amikor az online kiskereskedelmi forgalom meghaladta a 100 milliárd dollárt az USA-ban.

A Forrester Research piackutató vállalat nemrég közzétett felmérése szerint tavaly az amerikai online kiskereskedelmi eladások 51 százalékkal 114 milliárd dollárra emelkedtek és nőtt a kereskedők nyeresége is. Ez volt az első év, amikor az online kiskereskedelmi forgalom meghaladta a 100 milliárd dollárt az USA-ban.

Az online kiskereskedelmi cégek eladásai így elérték az összes kiskereskedelmi forgalom 5,4 százalékát. A felmérés szerint szinte az összes kategóriában emelkedtek az eladások, különösen jól szerepeltek az utazások, az otthoni illetve irodai termékek, valamint a hardverek és a szoftverek.

Az online kiskereskedelmi cégek átlagos üzemi haszonrése 21 százalékra emelkedett tavaly a 2002-ben elért nullszaldóhoz képest, mondta Scott Silverman, a Shop.org -- a National Retail Federation internetes értékesítési részlegének -- igazgatója. 2003-ban az online kiskereskedők 79 százaléka volt nyereséges, szemben a 2002-es 70 százalékkal.

A várakozások szerint az idén az online kiskereskedelmi eladások 27 százalékkal 144 milliárd dollárra fognak emelkedni az USA-ban, ez az összes kiskereskedelmi forgalom 6,6 százalékát jelenti. >Az adatok azonban nem mutatják hűen az online csatorna hatását az összes kiskereskedelmi eladásokra. A megkérdezettek szerint a web 2003-ban az offline forgalom 24 százalékát befolyásolta, szemben a 2002-es 15 százalékkal.

Ennek megfelelően a kiskereskedelmi cégek folytatják az online és offline csatornák integrálását. Ez a gyakorlatban többek között azt jelenti, hogy az interneten keresztül megvásárolt termékeket a vevők visszaválthatják a valódi áruházakban, a weboldalon hirdetik az offline boltokat és viszont.

A Forrester Research felmérésében azok a cégek tartoznak az online kiskereskedelmi kategóriába, amelyek kizárólag a weben keresztül értékesítik termékeiket, valamint ehhez jönnek az offline cégek online értékesítési részlegei.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról