Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Emelkedik a Nokia európai piaci részesedése

Vörös Péter, 2004. június 01. 13:57
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az utóbbi hetekben jelentősen emelkedett a Nokia európai mobiltelefon-forgalma, ami arra utal, hogy az árcsökkentések és az új modellek bemutatkozása megfordította a korábbi hanyatló trendet. A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója áprilisban mintegy 25 százalékkal szállította le egyes készülékeinek árát, miután globális piaci részesedését megtépázta a Samsung, a Sony Ericsson és a Siemens.

Az utóbbi hetekben jelentősen emelkedett a Nokia európai mobiltelefon-forgalma, ami arra utal, hogy az árcsökkentések és az új modellek bemutatkozása megfordította a korábbi hanyatló trendet. A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója áprilisban mintegy 25 százalékkal szállította le egyes készülékeinek árát, miután globális piaci részesedését megtépázta a Samsung, a Sony Ericsson és a Siemens.

A szakértők szerint a Nokia gyengébb szereplése mögött részben az állt, hogy a riválisok olcsóbb belépő szintű mobiltelefonokat árultak. Ugyanakkor a cég termékpalettáján nem volt túl széles a választék a színes kijelzős, kamerával felszerelt készülékekből a középső kategóriában, ahol rendkívül erős a verseny.

A mobiltelefon-kiskereskedők nemrég viszont arról számoltak be, hogy ismét érezhetően emelkedik a finn óriás piaci részesedése az öreg kontinensen. A Carphone Warehouse, Európa legnagyobb mobiltelefon-kiskereskedelmi cége közölte, hogy a belépő szintű készülékeknél a Nokia visszavette az első helyet a Siemenstől, főként az 1100-as modell iránti erős keresletnek köszönhetően.

A felső kategóriában is növelte részesedését a Nokia, a kiskereskedelmi láncok szerint különösen a 6230-as szerepel jól, kategóriájában jelenleg első ez a készülék.


Nokia 7200

A kihajtható 7200-es szintén nagyon népszerű: a Carphone Warehouse szerint a készülék iránti kereslet felülmúlja a kínálatot. Korábban a Nokiát sokan kritizálták amiatt, hogy halogatta a kihajtható mobiltelefonok piacra dobását Európában dacára annak, hogy ezek egyre népszerűbbek.

A Nokia korábban az európai mobiltelefon-piac felét tudhatta magáénak, a Gartner piackutató vállalat szerint a cég piaci részesedése 45,4 százalékra csökkent 2003 utolsó negyedévében, egyes elemzők szerint ez tovább csökkent az idei első negyedévben.

A mobiltelefonok világpiacán az első negyedévben 29,2 százalékra zuhant a Nokia részesedése. A Strategy Analytics piackutató cég adatai szerint a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója a tavalyi első negyedévben még a piac 34,2 százalékát tudhatta magáénak.