Szerző: Ady Krisztián

2004. május 13. 11:20

Várakozásokat meghaladó negyedévet zárt az F-Secure Corporation

[Morpho Communications] 2004 első negyedévében az F-Secure 10,5 millió eurós bevételről számolt be. A cég működéséből 0,8 millió euró nyereség származott, amely 1,0 millió euró növekedést jelent 2003 első negyedévéhez képest. A tartalombiztonsági bevételek 46 százalékkal nőttek az egy évvel korábbi időszakhoz képest, ami felülmúlta a várakozásokat, hiszen az első negyedév eredményei általában mindig szerényebbek.

[Morpho Communications] 2004 első negyedévében az F-Secure 10,5 millió eurós bevételről számolt be. A cég működéséből 0,8 millió euró nyereség származott, amely 1,0 millió euró növekedést jelent 2003 első negyedévéhez képest. A tartalombiztonsági bevételek 46 százalékkal nőttek az egy évvel korábbi időszakhoz képest, ami felülmúlta a várakozásokat, hiszen az első negyedév eredményei általában mindig szerényebbek.

Az új licencek értékesítése továbbra is erős növekedést mutatott a vállalati szegmensekben és különösen erőset a fogyasztóiban. A szolgáltatói üzletág (Security as a Service, "biztonság szolgáltatásként") 158 százalékkal nőtt az egész évet tekintve és 28 százalékkal az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

A csoport négy üzleti területet különböztet meg a tartalombiztonság terén: vállalati, szolgáltatói, fogyasztói és vezeték nélküli üzletágakat. A tartalombiztonság többek között az alábbi lényeges megoldásokat foglalja magában: vírusvédelem, tűzfal, behatolás-megelőzés, kéretlen levelek (spam) szűrése, alkalmazások korlátozása, illetve szülői korlátozások. A tartalombiztonsági bevételek 73 százaléka vállalati vásárlóktól származik.

A szolgáltatói üzletág 18 százalékkal, a fogyasztói 8 százalékkal, a kézi és vezeték nélküli biztonság pedig 1 százalékkal részesült a bevételekből. A negyedévet stabil növekedés jellemezte mind a bevételek, mind az új licencek értékesítése terén, különösen Közép-Európában és Japánban.

Az első negyedév jól tükrözte az átállást a "sima" vírusvédelmi termékekről a tartalombiztonság és behatolás-megelőzés szélesebb látókörű megközelítésére. A 2003 végén megjelentetett F-Secure Anti-Virus Client Security nevű termékének értékesítési eredményei már most felülmúlták a vállalati szegmensen belül az F-Secure Anti-Virus asztali termékét. A csoport legfrissebb termékverziói továbbra is igen sikeresek az iparági sajtóban.

Mind az F-Secure Client Security, mind az F-Secure Internet Security 2004 termék több komoly és igen pozitív értékelést kapott az angliai, német és svéd PC-magazinoktól.

A legnagyobb szolgáltatói partnerek, a németországi Deutsche Telekom és a francia Wanadoo, tovább növelték az F-Secure forgalmát. A cég az első negyedév során új partnerkapcsolatokat épített a Medinettel (Szlovénia), az InterViVóval (Egyesült Királyság), az Axeleróval (Magyarország) és a Raiffeisen OnLine-nal (Olaszország). Az eddig bejelentett szolgáltatói partnerkapcsolatok száma mostanra meghaladja a húszat.

"A csoport legfontosabb célja az, hogy továbbra is az iparág átlagánál gyorsabban növelje tartalombiztonsági üzletágát. A vállalati üzletág jelenleg Európára koncentrál, a csoport hazai piacára, a Security as a Service üzletágra, valamint globálisan a webes értékesítésre (az e-boltra). Az eltelt negyedév meghaladta várakozásainkat és további javulást várunk a teljes 2004-es év EBIT eredményében 2003-hoz képest" - jelentette ki Risto Siilasmaa, az F-Secure Corporation elnök-vezérigazgatója.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról