Szerző: Bodnár Ádám

2004. május 12. 15:28

Egyedülálló mobil fizetési megoldás a Budapest Bank ügyfeleinek

Újabb szereplők felé nyitott, egységes platform, rugalmas felhasználási lehetőség és páratlan biztonság jellemzi azt a világon több szempontból is egyedülálló, a Pannon GSM és a T-Mobile Magyarország együttműködésének köszönhetően megvalósult mobil fizetési megoldást, amely bármely magyarországi bank, közműszolgáltató, illetve azok ügyfelei számára elérhető.

Újabb szereplők felé nyitott, egységes platform, rugalmas felhasználási lehetőség és páratlan biztonság jellemzi azt a világon több szempontból is egyedülálló, a Pannon GSM és a T-Mobile Magyarország együttműködésének köszönhetően megvalósult mobil fizetési megoldást, amely bármely magyarországi bank, közműszolgáltató, illetve azok ügyfelei számára elérhető.

A mobil banki szolgáltatásokat 1998-ban a Budapest Bank az elsők között vezette be a hazai piacra. Ezentúl a bank ügyfelei már nem csak számlainformációkat kaphatnak, illetve kérdezhetnek le SMS-ben, hanem átutalásokat is kezdeményezhetnek, valamint közüzemi számláikat is kényelmesen, a távolból fizethetik be mobiltelefonjuk segítségével. Mára már a pénzintézetek nagy része kínálja ügyfeleinek az SMS-ben vagy WAP-on keresztüli ügyintézés lehetőségét, így ezek már nem számítanak újdonságnak. Ezek azonban mind az adott bank által kifejlesztett, így összességében egymással nem kompatibilis, egyedi kezelést igénylő és eltérő műszaki alapokon nyugvó szolgáltatások.

A Pannon GSM és a T-Mobile Magyarország olyan, banki rendszerektől független, nyitott technológiát dolgozott ki, amelynek segítségével bármely pénzintézet szabadon, saját szabványainak módosítása nélkül ültetheti át mobiltelefonra szolgáltatásait. Mindezen túl a rendszerhez csatlakozó közműszolgáltatók számláit az ügyfelek egy teljesen új módon, a mobiltelefonjuk segítségével egyenlíthetik ki. A két távközlési szolgáltató együttműködésének köszönhetően ezeket minden eddiginél többen: a magyarországi mobilfelhasználók több mint 80 százaléka -- azaz mindkét hálózat előfizetői --igénybe veheti. A megoldás nyitott kialakítása következtében azonban ez az ügyfélkör korlátlanul tovább bővíthető, hiszen a rendszerhez további partnerek is szabadon csatlakozhatnak mind a banki, mind közműszolgáltatói és a mobil távközlési szolgáltatói oldalon.

A mobil fizetési rendszer a banki tranzakciók végrehajtására mellett közüzemi számlák mobiltelefonról történő rendezésére is alkalmas. Emellett további biztonságos mobil felhasználásokat -- így például elsősorban a kártyás egyenleg feltöltését, elektronikus aláírást, illetve egyéb innovatív kereskedelmi megoldásokat -- is lehetővé tesz majd a jövőben. A mindehhez szükséges magas szintű adatvédelemről a továbbfejlesztett SIM-kártyába integrált titkosítási eljárások gondoskodnak, amelyek a banki szerveren alkalmazott védelemmel együtt illetéktelenek által megfejthetetlen kódolást, ezáltal felülmúlhatatlan adatbiztonságot biztosítanak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról