:

Szerző: Bodnár Ádám

2000. május 27. 17:58

A Pixar reakciója...

Az NVIDIA elnöke, Jen-Hsun Huang szerint az NVIDIA GeForce 2 GTS videochip technológiája nagy lépés abba az irányba, amely Pixar-szintű animációk valósidejű számolását teszi lehetővé. A Pixar olyan számítógéppel készült animciós filmjeiről híres, mint a "Toy Story 2" vagy a "A Bug's Life", illetve olyan nagysikerű filmekben használták a számítógépes trükkjeiket, mint a "Mátrix", "Maszk" vagy a "Men in Black".

Tom Duff, a Pixar egyik dolgozója a dolog kapcsán elmondta, hogy az NVIDIA marketingesei kissé elvették a sulykot, ugyanis a Pixar renderfarmján nem kevesebb, mint ezer CPU dolgozik a filmeken Sun UltraSparc szerverekben, és egy adott jelenet helyszínét leíró adatmennyiség nem ritkán 1 GByte-ra is rúghat. Ekkora adatmennyiség valósidejű mozgatásához kb. 96 GByte/sec átviteli sebességű busznak kell(ene) rendelkezésre állnia, ami 250 MHz-es adatbusz estén nem kevesebb, mint 384 byte széles csatornát feltételez a memória és a videochip között. A Toy Story 2 c. film közel másfél óra hosszú, a film összes képkockájának leképezése majdnem két hónap tiszta számítási idpőt igényelne. Tom Duff elmondta, hogy az NVIDIA mérnökei rendszeresen konzultálnak a Pixar embereivel, és jó a kapcsolat a két társaság között, de hogy az NVIDIA marketinges dolgozói ilyen kijelentéseket tegyenek, az egyenesen nevetséges.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról