Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2004. május 10. 15:51

Bemutatkozott a hírközlési fogyasztói jogok képviselője

Ma délelőtt sajtótájékoztatón mutatkozott be Juhász Károly, a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője Hivatalának vezetője. A hivatal a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) égisze alatt működik, Juhászt április elején nevezték ki képviselővé.

[HWSW] Ma délelőtt sajtótájékoztatón mutatkozott be Juhász Károly, a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője Hivatalának vezetője. A hivatal a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) égisze alatt működik, Juhászt április elején nevezték ki képviselővé.

A biztos az NHH alkalmazottjaként végzi munkáját, s a sajtótájékoztatón két fontos feladatot jelölt meg: a felhasználók tájékoztatását és a hírközléssel kapcsolatos panaszok kivizsgálását. Juhász elmondta: a tájékoztatás kapcsán szeretnének lehetőséget teremteni, arra, hogy a felhasználók összehasonlíthassák a mobiltarifákat, illetve a nyári nyaralásokat megelőzően tájékoztassák a mobiltulajdonosokat, miként lehet a legolcsóbban kihasználni a roaming szolgáltatásokat.

A biztos intézményét az elektronikus hírközlési törvény teremtette meg, elvileg 2004. január 1-től már működhetett volna a hivatal, ám -- mint a sajtótájékoztatón elhangzott -- az NHH szervezetének felállítása és a biztos személyének megtalálása sem ment könnyen. A biztosnak nincs hatósági jogköre, határozatot nem hozhat, egyik legfontosabb fegyvere a nyilvánosság. Juhász elmondta: a hírközlés minden ágával foglalkozik majd, így a postai ügyekkel is.

A képviselőhöz közvetlenül is lehet fordulni panasszal: telefonon a budapesti 457-7141-es számon, vagy a hfjkh@nhh.hu e-mail címen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról