Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Japán legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója gyengébb pénzügyi eredményekre számít

Vörös Péter, 2004. május 07. 13:28
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az NTT DoCoMo pénteken közzétette a március 31-én zárult pénzügyi év eredményeit. A vállalat nyeresége némileg emelkedett a kemény verseny ellenére, ugyanakkor a jelenlegi pénzügyi évben történelme első forgalom-visszaesésére számít a cég.

Az NTT DoCoMo pénteken közzétette a március 31-én zárult pénzügyi év eredményeit. A vállalat nyeresége némileg emelkedett a kemény verseny ellenére, ugyanakkor a jelenlegi pénzügyi évben történelme első forgalom-visszaesésére számít a cég.

A DoCoMo a 2005. márciusában záruló pénzügyi évben 7,56 milliárd dolláros üzemi nyereségre számít, szemben a 2004-es 10,02 milliárd dollárral. A cég várakozásai szerint a forgalom 2,5 százalékkal 44,81 milliárd dollárra fog csökkenni, a vállalat történelmében (piaci bevezetése óta) erre még soha nem volt példa.

A Toyota Motors után Ázsia második legnagyobb piaci értékű vállalata a várható gyengébb forgalmat és nyereséget több tényezőnek tulajdonítja: emelkednek a családi kedvezmények, árcsökkenés várható az adatátviteli szolgáltatásoknál, bevezetnek egy átalánydíjas adatátviteli szolgáltatást és nőnek a támogatási költségek.

A Reuters Research által megkérdezett elemzők 9,84 milliárd dolláros üzemi profitra számítottak. Az üzemi nyereség a mobilszektor egyik legfontosabb teljesítménymérője.

A 2004-es pénzügyi évben a DoCoMo konszolidált nettó nyeresége rekordszintre, 5,92 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 1,94 milliárd dollárhoz viszonyítva, ez utóbbi mögött a külföldi piacokon elért jelentős veszteségek álltak. A konszolidált forgalom 46 milliárd dollárra nőtt, szemben a 2003-as 43,8 milliárd dollárral.

A cég növekedését jelentősen gátolja a japán mobilszektorban tapasztalható kőkemény verseny, a harmadik generációs (3G) hálózatok magas költségei és az adatátviteli szolgáltatások területét jellemző árverseny.

Bár a cég "FOMA" nevű 3G szolgáltatása kezd egyre népszerűbb lenni, e területen továbbra is a nagy rivális KDDI vezet "au" szolgáltatásával. A DoCoMo arra számít, hogy 2005. március végére eléri a 10,6 milliós FOMA előfizetői számot, ez 248,1 százalékos növekedés lenne a 2004-es pénzügyi évhez képest. A terjeszkedésért azonban kemény árat kell fizetni a cégnek: a többi mobiltelefonhoz képest átlagosan 10 ezer jennel nagyobb a készülékenként nyújtott támogatás a 3G területen.

Március végén a DoCoMo-nak 45,9 millió ügyfele volt, piaci részesedése pedig elérte az 57 százalékot. A cég a pénzügyi év utolsó hónapjában 50 százalékkal 3,05 millióra növelte 3G előfizetőinek számát, főként egy sor új mobiltelefon bemutatásának köszönhetően. Ebben a szegmensben továbbra is a KDDI vezet több mint 13 millió előfizetővel.

A KDDI múlt héten közölte, hogy nettó nyeresége kétszeresére emelkedett a 2004-es pénzügyi évben, a cég további növekedésre számít mobiltelefonjai és a 3G szolgáltatás iránti erős keresletnek köszönhetően. A harmadik legnagyobb japán mobiltelefon-szolgálató, a Vodafone Holdings KK május 25-én teszi közzé pénzügyi éves eredményeit.