Szerző: Vörös Péter

2004. május 7. 12:14

Emelkednek a mobiltelefon-eladások

2004. első negyedévében nőtt a globális mobiltelefon-forgalom az előző év hasonló időszakához képest, főként a digitális kamerával és színes kijelzővel felszerelt készülékek iránti erős keresletnek köszönhetően.

2004. első negyedévében nőtt a globális mobiltelefon-forgalom az előző év hasonló időszakához képest, főként a digitális kamerával és színes kijelzővel felszerelt készülékek iránti erős keresletnek köszönhetően.

Az IDC piackutató cég tegnap közzétett adatai szerint az eladások volumene 29,3 százalékkal 152,7 millióra emelkedett világszerte. Elsősorban a középkategóriájú mobiltelefonok forgalma volt nagyon erős. Bár a forgalom a tavalyi eredményhez képest magas volt, a tavalyi utolsó negyedévhez viszonyítva 5,9 százalékos volt a visszaesés. Az elemzők szerint az ünnepi szezon utáni csökkenés hagyományos jelenség.

Bár a Nokia megőrizte vezető helyét a világpiacon, a cég eladásainak volumene 19,2 százalékkal esett vissza a negyedik negyedévhez képest, főként a versenyképes középkategóriájú mobiltelefonok viszonylagos hiánya miatt, véli az IDC.

A Motorola piaci részesedése 16,6 százalékra emelkedett, leginkább a kamerával felszerelt GSM mobiltelefonoknak köszönhetően. A harmadik helyezett Samsung piaci részesedése 13,1 százalékra nőtt.

Az IDC szerint a mobiltelefon-felhasználók száma ez év végére eléri az 1,5 milliárdot világszerte. A piackutató vállalat előrejelzései szerint a mobiltelefon-forgalom az idén meghaladja az 595 milliót, 2008-ban pedig a 800 millió darabszámot.

A harmadik generációs (3G) mobiltelefonok éves forgalma leghamarabb 2007-ben fogja elérni a 100 milliót. "Egyelőre nem nyilvánvalóak azok az okok, amelyek miatt a fogyasztók nagy többségének át kellene térnie a 3G technológiára" -- mondta Alex Slawsby, az IDC elemzője. "Várakozásaink szerint a következő néhány évben a piac nagy részét a 2.5G színes kijelzős, digitális kamerával felszerelt valamint a Symbian vagy Microsoft operációs rendszert használó mobil eszközök fogják adni."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról