Szerző: Bodnár Ádám

2004. április 28. 09:26:13

Az első negyedévben a szokásosnál nagyobb mértékben csökkent a tenyérgépek forgalma

[CNET] A tavalyi év végén két egymást követő negyedévben növekedett az eladott tenyérgépek száma, az idei első negyedében azonban a forgalom meredeken visszaesett -- derül ki az International Data Corp. által nyilvánosságra hozott adatokból.

[CNET] A tavalyi év végén két egymást követő negyedévben növekedett az eladott tenyérgépek száma, az idei első negyedében azonban a forgalom meredeken visszaesett -- derül ki az International Data Corp. által nyilvánosságra hozott adatokból.

Az IDC által kedden közzétett felmérés szerint az idei első negyedévben a tenyérgépek eladásai a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva 11,7 százalékkal 2,2 millió darabra csökkent. Az első negyedév hagyományosan gyengének számít ezen a piacon, a rendkívül erős tavalyi negyedik negyedévvel összehasonlítva azonban a forgalom a szokásosnál is nagyobb mértékben, 33,1 százalékkal csökkent.

"Az Egyesült Államokban a piac az egyre olcsóbb készülékek felé tolódik és az ilyen termékek iránt érdeklődő vevők jelentős része már az ünnepi szezonban megvásárolta kézigépét" -- mondta Alex Slawsby, az IDC elemzője. "A globális piac ismét növekedni fog, azonban az amerikai piacon további csökkenés várható, a növekedés motorja Ázsia és Európa lesz."

Slawsby hozzátette, hogy a csúcskategóriás, 300 dollárnál drágább tenyérgépek forgalma nem nő az Egyesült Államokban. Példaként említette a PalmOne-t, amely nemrég jelentette be, hogy az elmúlt 18 hónap során összesen 3 millió olcsó Zire kézigépet adott el, az összes eladásai azonban változatlanok maradtak. Még az olyan gyártók, mint a HP és a Dell is csak nagyon kis növekedést értek el a csúcskategóriás szegmensben.

A globális PDA-piacon továbbra is a PalmOne vezet, a vállalat az első negyedév során 810 ezer készüléket értékesített és 36,1 százalékos részesedést szerzett. A második helyezett HP 577 ezer tenyérgépet adott el, ez 25,7 százalékos részesedés megszerzésére volt elegendő. A cégek közül a HP könyvelhette el a legnagyobb növekedést, a vállalat a tavalyi első negyedévhez képest 24,8 százalékkal növelte eladásait. A harmadik helyezett Sony részesedése 9,3 százalékra csökkent, a Dell 7 százalékot, a hatodik helyezett Toshiba pedig 2,2 százalékot szerzett.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 23. 12:11

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.