Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A Sharp szerint akár ötven százalékkal is csökkenhet a nagyméretű LCD-panelek ára az elkövetkezendő három évben

Ady Krisztián, 2004. április 09. 15:11
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[DigiTimes, Bloomberg] Különbözőképpen ítélik meg a távol-keleti vállalatok az LCD TV-k és a nagyméretű LCD-panelek iránti keresletet, s ennek megfelelően különböző árcsökkenést prognosztizálnak a közeljövőre. Abban azonban minden cég egyetért, hogy a hatodik generációs gyárak üzembehelyezését követően az elkövetkezendő három évben jelentősen csökkenhetnek az LCD-panelek árai.

hirdetés
[DigiTimes, Bloomberg] Különbözőképpen ítélik meg a távol-keleti vállalatok az LCD TV-k és a nagyméretű LCD-panelek iránti keresletet, s ennek megfelelően különböző árcsökkenést prognosztizálnak a közeljövőre. Abban azonban minden cég egyetért, hogy a hatodik generációs gyárak üzembehelyezését követően az elkövetkezendő három évben jelentősen csökkenhetnek az LCD-panelek árai.

A Sharp szerint a 32 hüvelykes képátlóval rendelkező LCD-panelek ára akár 50 százalékot is eshet az elkövetkezendő három évben, míg a Samsung szerint csak ebben az évben 30 százalékos áresés várható. A tajvani Chunghwa Picture Tubes (CPT) szerint a 30"-os panelek ára csupán 17-25 százalékot esik az év végéig, míg a HannStar Display mindössze 5 százalékos esést jósol erre az évre, s további 5-10 százalékot 2005 első félévében.

A konzervatív becslések oka valószínüleg a jelenleg is tapasztalható alkatrészhiány, mely jelenleg is sújtja az LCD TV-ket összeszerelő vállalatokat. Számos kulcsfontosságú komponensből nem tudják a gyártók kielégíteni a rendeléseket.

A pesszimistább jóslatok hátterében egy másik ok is állhat: az LCD TV-panelek csupán a végtermékek árának 40 százalékát teszik ki, szemben az LCD-monitorok esetén fennálló 90 százalékos aránnyal. Ennek megfelelően egyes vállalatok szerint az LCD-panelek árának csökkenése nem lesz olyan drasztikus hatással a termékek árára és forgalmára, mint az az LCD-monitorok esetében tapasztalható.