Szerző: castor

2004. március 25. 10:51

A Microsoft XNA egységesíti a játékprogramok fejlesztői környezetét

A Microsoft a Game Developers Conference rendezvényen jelentette be a forradalmian új Microsoft XNA fejlesztői környezetet, amely nagyban megkönnyíti a játékprogramok fejlesztését, és lényegesen lerövidíti a munkálatok idejét. A DirectX-hez hasonló XNA egy egységes fejlesztési platformot jelent a PC-re, Xbox konzolra és mobil eszközökre írt játékok számára.

A Microsoft a Game Developers Conference rendezvényen jelentette be a forradalmian új Microsoft XNA fejlesztői környezetet, amely nagyban megkönnyíti a játékprogramok fejlesztését, és lényegesen lerövidíti a munkálatok idejét. A DirectX-hez hasonló XNA egy egységes fejlesztési platformot jelent a PC-re, Xbox konzolra és mobil eszközökre írt játékok számára.

A bemutatón elhangzott, hogy a játékfejlesztő cégek jelenleg túl sok időt töltenek el a programozással, így a kreatív ötletek kivitelezésére már nem tudnak kellő figyelmet fordítani. Az XNA csomag rengeteg előre elkészített programrészt -- grafikus motor, bemeneti eszközök kezelése, hálózati támogatás -- tartalmaz, és azt könnyedén bele lehet építeni a forráskódba.

A technológiának köszönhetően a fejlesztők lényegesen többet foglalkozhatnak a játék tartalmával, így a redmondi óriáscég reményei szerint a jövőben lényegesen jobb, minőségibb programok kerülhetnek a boltok polcaira.

A Microsoft XNA hivatalos honlapjáról már letölthető három videó, amelyek Windows XP alatt, egy következő generációs videókártyával mutatják be a rendszer grafikai képességeit.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról