Szerző: Bodnár Ádám

2004. március 24. 10:11

A RealNetworks elnök-vezérigazgatója szerint az Apple magához láncolja az iPod-felhasználókat

Rob Glaser
Rob Glaser
A RealNetworks elnök-vezérigazgatója azt tanácsolja az Apple Computernek, hogy "nyissa ki" az iPodot, azaz tegye lehetővé, hogy az iTunes Music Store mellett a készülék más internetes zeneszolgáltatásokból származó fájlokat is fogadhasson és lejátszhasson.

Rob Glaser a PC Forum rendezvény keddi kerekasztal-beszélgetésén aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy az Apple rendkívül népszerű audiolejátszója, az iPod az MP3 formátum mellett csak az Apple saját AAC zeneformátumát támogatja, azonban az Apple ezt a formátumot nem licenceli más vállalatok számára. Így az iPod-tulajdonosok gyakorlatilag csak az Apple saját zeneboltjában vásárolt zenéket tölthetik a hordozható lejátszóra, vagyis a cég az iPodot gyakorlatilag az iTunes Music Store zeneszolgáltatáshoz láncolja.

"Ha ez így megy tovább, az Apple piaci részesedése csökkenésnek indul. Jelenleg csak úgy lehet az iPodra zenét tölteni, ha azokat az iTunes Music Store-ban vásároljuk meg" -- mondta Glaser, aki szerint amennyiben az Apple nem változtat az eddig bevett gyakorlaton, csökkenő piaci részesedéssel és a piaci növekedés lassulásával kell szembenézzen. "Vettem egy iPodot, de zenét csak egy helyről kaphatok hozzá. Mi ez? A Szovjetunió?" -- mondta Glaser.

Amint az ismert, a tavaly tavasszal elindult Apple iTunes Music Store internetes zeneszolgáltatás hatalmas kínálata, egyszerű kezelhetősége és kedvező árai miatt valósággal letarolta a piacot. A szolgáltatáshoz eleinte csak Apple Mac OS operációs rendszert futtató gépekről lehetett hozzáférni, az ősszel azonban a vállalat kiadta a windowsos kliensprogramot is. Az Apple bejelentése szerint már több mint 50 millió dalt értékesített az interneten keresztül, ráadásul az iPod lejátszók forgalma is meredeken emelkedik.

A Nielsen Soundscan tavaly őszi felmérése szerint az Apple kezében van az internetes zenepiac 80 százaléka. A többi hasonló szolgáltatás -- köztük a RealNetworks érdekeltségébe tartozó MusicNet -- közel nem tudnak olyan népszerűségre szert tenni, mint az Apple iTunes Music Store.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról