Szerző: Bodnár Ádám

2004. március 08. 15:39:49

A Samsung is csatlakozik az IBM, a Chartered és az Infineon technológiai fejlesztési együttműködéséhez

A Samsung Electronics csatlakozott az IBM, a Chartered Semiconductor és az Infineon Technologies által létrehozott technológiai fejlesztési együttműködéshez. A félvezetőgyártók a 65 nanométeres csíkszélességű gyártástechnológia fejlesztésére koncentrálnak, később pedig a 45 nanométeres technológia fejlesztésébe fognak.

A Samsung Electronics csatlakozott az IBM, a Chartered Semiconductor és az Infineon Technologies által létrehozott technológiai fejlesztési együttműködéshez. A félvezetőgyártók a 65 nanométeres csíkszélességű gyártástechnológia fejlesztésére koncentrálnak, később pedig a 45 nanométeres technológia fejlesztésébe fognak.

Az IBM és a Samsung között létrejött különálló megállapodás értelmében a Samsung megszerezte az IBM 90 nanométeres technológiájának licencét. A koreai félvezetőgyártó tervei szerint a 90 nanométeres technológiát szórakoztató-elektronikai termékeibe és mobil eszközökbe szánt SoC (System-on-a-Chip) alkatrészek előállításánál használja majd.

Az IBM és a Chartered 2002. őszén kötötték meg a technológiai fejlesztési megállapodást, amelyhez tavaly nyáron csatlakozott az Infineon Technologies, most pedig a Samsung. A vállalatok mérnökei az IBM East Fishkill-i fejlesztői központjában dolgozik majd együtt. A cégek saját chipgyártó üzemeikben alkalmazhatják a közösen fejlesztett technológiát.

Az utóbbi években számos félvezetőgyártó vállalat kötött együttműködési megállapodást annak érdekében, hogy partnerükkel megosztozzanak a gyárépítések, illetve a technológiai fejlesztések horribilis költségein. Egy csúcstechnológiát képviselő, 90 nanométeres csíkszélességű alkatrészeket előállító, 300 milliméter átmérőjű szilíciumszeleteket feldolgozó gyár mintegy 3 milliárd dollárba kerül.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 07:56

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.