Szerző: Vörös Péter

2004. február 18. 09:08

Az amerikai digitális fényképezőgép piac erős negyedik negyedévet zárt

Az International Data Corp. (IDC) piackutató vállalat legfrissebb felmérése szerint a tavalyi év utolsó negyedévében az amerikai digitális kamerapiac elérte a 7,5 milliós volument, amely 85 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az időszak nagy nyertese az Eastman Kodak és a Canon volt.

Az International Data Corp. (IDC) piackutató vállalat legfrissebb felmérése szerint a tavalyi év utolsó negyedévében az amerikai digitális kamerapiac elérte a 7,5 milliós volument, amely 85 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az időszak nagy nyertese az Eastman Kodak és a Canon volt.

Ami a 2003-as év egészét illeti, az NPD Group piackutató cég szerint az amerikai digitális kameraeladások 29 százalékkal 3,6 milliárd dollárra emelkedtek. (Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy ez "konzervatív becslés", mivel az NPD által készített felmérésben nem szerepel többek között a Wal-Mart Stores, az USA és egyben a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca.)

A Photo Marketing Association iparági szervezet becslései szerint a globális digitális kameraforgalom volumene tavaly elérte az 50 milliót, amely 64 százalékos emelkedésnek számít, míg az idén az eladások volumene várhatóan meghaladja a 60 milliót. Az IDC szerint az Egyesült Államokban a digitális kameraeladások tavaly először haladták meg a hagyományos fényképezőgépek forgalmát.

Az Egyesült Államokban a Kodak 8 százalékkal 20 százalékra növelte piaci részesedését a negyedik negyedévben, ezzel a második helyre lépett elő a 22 százalékos részesedésével az élen álló Sony mögött. A Canon részesedése 4 százalékkal 16 százalékra emelkedett, ami a harmadik helyhez volt elegendő. A Kodak és a Canon egyaránt megelőzte a korábban második Olympust, mely a negyedik helyre esett vissza 10 százalékos részesedéssel.

Az elemzők szerint a Canon főként a fogyasztói digitális kamerák széles választékának köszönheti az előrelépést, az Egyesült Államokban az időszak legsikeresebb készüléke a Powershot A70 (299 dolláros, 3,2 megapixeles digitális fényképezőgép) volt, amely ("kistestvérével", a 2 megapixeles Powershot A60-nal együtt) hazánkban is nagy népszerűségnek örvend.

Az Olympus azzal magyarázta a negyedévben elért 4 százalékos visszaesést, hogy minőségellenőrzési gondok miatt egy egész termékcsalád piaci bevezetését kellett elhalasztania. A Sony annak ellenére végzett az első helyen, hogy piaci részesedése 1 százalékkal csökkent a negyedév során.

A szakértők a Kodak jó év végi szereplését részben az ún. EasyShare rendszernek tulajdonítják. Ez a fotók átvitelét és kinyomtatását megkönnyítő rendszer, amelynek része egy dokkoló állomás, amely a PC-re csatlakoztatható és meggyorsítja illetve egyszerűbbé teszi a felvételek áttöltését a kameráról a PC-re, és egyúttal feltölti a kamera akkumulátorát.

Az IDC szerint 2003-ban a Sony részesedése 22 százalék volt az amerikai digitális fényképezőgép piacon, szemben a 2002-es 24 százalékkal. A Kodak 18 százalékkal feljött a második helyre, 2002-ben még "csak" 13 százalék volt a vállalat piaci részesedése.

A dobogó harmadik helyén a Canon állt 15 százalékkal, a negyedik helyen az Olympus végzett 12 százalékkal, míg a Hewlett-Packard 8 százalékos részesedése csak a hatodik helyhez volt elegendő az ötödik helyezett Fuji mögött.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról