Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Erős évet zárt a japán mobiltelefon-piac

Vörös Péter, 2004. február 17. 12:49
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) szervezet legfrissebb felmérése szerint a felkelő nap országában a mobiltelefon-forgalom tavaly meghaladta az 52 millió darabot, amely 27 százalékos növekedést jelent 2002-höz viszonyítva. A jó szereplés mögött főként a kamerával felszerelt és a harmadik generációs (3G) mobiltelefonok sikerei állnak.

A Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) szervezet legfrissebb felmérése szerint a felkelő nap országában a mobiltelefon-forgalom tavaly meghaladta az 52 millió darabot, amely 27 százalékos növekedést jelent 2002-höz viszonyítva. A jó szereplés mögött főként a kamerával felszerelt és a harmadik generációs (3G) mobiltelefonok sikerei állnak.

Három éve először fordul elő Japánban, hogy az éves mobiltelefon-forgalom meghaladja az előző év eladásait. Az év utolsó hónapjában 4,7 millió készüléket értékesítettek, így a növekedés decemberben 18,9 százalék volt az előző év hasonló időszakához képest. A szakértők szerint a piac erősödése az idén is folytatódni fog.

A harmadik generációs mobiltelefonok a lassú kezdet után végre kezdik felkelteni a felhasználók érdeklődését, miután sikerült megoldani az olyan műszaki problémákat, mint a rövid akkumulátor-üzemidő és a korlátozott területi lefedettség.

Továbbra is népszerűek a kamerával felszerelt mobiltelefonok, a szolgáltatók újabb és újabb olyan készülékeket dobnak a piacra, amelyek a képminőség terén lassan felveszik a versenyt az olcsóbb digitális fényképezőgépekkel.

A tavalyi esztendő egyik fontos híre volt, hogy a harmadik legnagyobb mobiltelefon-szolgáltató, a J-Phone Co. Ltd. neve október 1-től Vodafone KK-re változott. A Vodafone Group Plc 2001. szeptemberében vette át a Japan Telecom, a J-Phone anyavállalatának irányítását, s azóta a Vodafone fokozatosan készítette elő a márkanévváltást.