:

Szerző: Vörös Péter

2004. február 16. 15:55

Az online hirdetési piac rekordszintet ért el az USA-ban

Egy múlt héten közzétett jelentés szerint az online hirdetési forgalom a negyedik negyedévben elérte a 2,2 milliárd dollárt az Egyesült Államokban, ez meghaladja a 2000. negyedik negyedévében elért 2,12 milliárd dolláros korábbi csúcsot. A jelek arra utalnak, hogy a hirdetők kezdenek újra élénken érdeklődni a Web iránt.

Egy múlt héten közzétett jelentés szerint az online hirdetési forgalom a negyedik negyedévben elérte a 2,2 milliárd dollárt az Egyesült Államokban, ez meghaladja a 2000. negyedik negyedévében elért 2,12 milliárd dolláros korábbi csúcsot. A jelek arra utalnak, hogy a hirdetők kezdenek újra élénken érdeklődni a Web iránt.

Az Interactive Advertising Bureau (IAB, Interaktív Reklámiroda) által finanszírozott és a PricewaterhouseCoopers által elkészített tanulmány szerint a 2003. negyedik negyedévben elért 2,2 milliárd dolláros forgalom 38 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet, míg a tavalyi év egészében elért 7,2 milliárd dolláros eladások 20 százalékos növekedést jelentenek. A harmadik negyedévhez viszonyítva a növekedés 26 százalék volt. A most közzétett adatok egyelőre csak becslések, a végleges eredmények áprilisban várhatók.

Az IAB szerint a tavalyi negyedév sorozatban az ötödik olyan időszak volt, amikor emelkedett a hirdetési forgalom az USA-ban. A tanulmány szerint a növekedés jelentős részben a fizetős keresésnek volt köszönhető, amely nagy mértékben növelte Google, az MSN/Microsoft és a Yahoo bevételeit. A Google és a Yahoo Overture Services leányvállalata áll e piac élén.

Az MSN 2003-as hirdetési forgalma 47 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Ugyanakkor a Time Warnerhez tartozó America Online-nál továbbra is erősen csökkennek a hirdetési bevételek, a legutóbbi negyedévben 40 százalékos volt a visszaesés. Az AOL éves hirdetési bevételei tavaly 787 millió dollárra apadtak, ez 65 százalékos csökkenést jelent 2002-höz képest.

Greg Stuart, az IAB elnöke szerint az internetes hirdetések forgalmának növekedése meghaladja a hirdetési piac egészének erősödését: "A vártnál sokkal gyorsabban emelkednek az online hirdetések." Az elemzők úgy vélik, hogy az amerikai piac bővülése folytatódni fog az idén is, elérhetőnek látszik a 8,2 milliárd dolláros forgalom.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 01:51

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.