Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2004. február 13. 15:44

Megállt a vezetékes vonalak számának csökkenése

Tavaly év végére megállni látszott a vezetékes fővonalak számának a csökkenése -- derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) havi gyorsjelentéséből. December hónapban csekély mértékben, de nőtt a bekötött fővonalak száma: a november végi 3 601 611-ről 3 602 659-re.

[HWSW] Tavaly év végére megállni látszott a vezetékes fővonalak számának a csökkenése -- derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) havi gyorsjelentéséből. December hónapban csekély mértékben, de nőtt a bekötött fővonalak száma: a november végi 3 601 611-ről 3 602 659-re.

Az elmúlt négy hónap adataiból az is kitűnik, hogy lassan, de nő a telefonra várakozók száma is. Míg szeptember végén országosan 8667 várakozót tartottak nyilván a vezetékes távközlési szolgáltatók, év végére az igénylők száma 9336 lett. A száz lakosra jutó fővonalszám -- szintén 2003. végén -- 35,61 lett.

Nem csak a fővonalak száma, de a kezdeményezett hívások hossza is növekszik hónapok óta: míg szeptemberben havonta, vonalanként átlagosan 229 percet használták az előfizetők a telefonjukat, decemberben már 240 perc volt az átlag. Egy-egy hívás hossza pedig a szeptemberi 2 perc 52 másodpercről 3 perc 4 másodpercre nőtt.

Összehasonlításul: a mobilpiac növekedésének üteme tavaly év végén látványosan lelassult. A hagyományosan erős december hónapban 223 ezer új SIM kártyát értékesítettek a mobilszolgáltatók, miközben az ezt megelőző évek utolsó hónapjaiban a növekedés 300 és 500 ezer között volt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról