Szerző: Ady Krisztián

2004. február 5. 12:47

Razziát tartott a német rendőrség a Far Cry akciójátékot fejlesztő Cryteknél

A PC Games Online két napja számolt be arról, hogy a német rendőrség razziát tartott a rendkívül látványos Far Cry akciójátékot fejlesztő Cryteknél. A lap információi szerint egy volt Crytek alkalmazott feljelentette a hatóságnál a céget, mert állítása szerint kalózprogramokat használnak a fejlesztőcég számítógépein.

A PC Games Online két napja számolt be arról, hogy a német rendőrség razziát tartott a rendkívül látványos Far Cry akciójátékot fejlesztő Cryteknél. A lap információi szerint egy volt Crytek alkalmazott feljelentette a hatóságnál a céget, mert állítása szerint kalózprogramokat használnak a fejlesztőcég számítógépein.

A vállalat sajtóközleményt is kiadott az esettel kapcsolatban, melyben közölte, hogy a Far Cry akciójáték márciusi megjelenését semmiképpen sem érinti a rendőrség akciója. A Crytek munkatársai együttműködtek a rendőrséggel az iroda ellenőrzése során, míg a hatóság olyan szoftvereket keresett, melyek futtatásához nem rendelkezett elegendő számú licenccel a vállalat.

A razzia csupán 3 órán át tartott és a rendőrség üres kézzel távozott az épületből, ezért a Far Cry fejlesztésében nem okozott semmilyen fennakadást az ellenőrzés.

A Far Cry mesterien ötvözi az akció és stratégiai elemeket, mindezt egy csodálatosan élethű környezetben, amelyet a fejlesztőcsapat által készített X-Isle grafikus motor (CryENGINE) jelenít meg. Ilyen helyszín például a letölthető demó első pályája, egy kis polinéziai sziget, mely már az előzetes videóban ámulatba ejtett mindenkit. Ennek köszönhetően az amerikai IGN játékmagazin rögtön "kiváló technika" díjra jelölte a csapatot a tavalyi E3 kiállítás után. Az X-Isle már régóta komoly konkurenciát jelent a 3D Mark tesztprogramoknak.

"A Far Cry-jal a Crytek egy új dimenziót fog nyitni az FPS műfajban. A több taktikai elemnek, és a rivális programokhoz képest sokkal fejlettebb mesterséges intelligenciának köszönhetően a program egy eddig nem tapasztalt játékélményt fog nyújtani" – mondta Faruk Yerli, a Crytek marketing-részlegének a vezetője.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról