Szerző: Bodnár Ádám

2004. február 2. 17:29

Négy processzorral rendelkezik az új Xbox?

Egyes hírek szerint a Microsoft következő generációs konzolja akár négy processzort is tartalmazhat, és az is megeshet, hogy elődjétől eltérően az adatok tárolásáról nem merevlemez, hanem flash memória gondoskodik majd.

Egyes hírek szerint a Microsoft következő generációs konzolja akár négy processzort is tartalmazhat, és az is megeshet, hogy elődjétől eltérően az adatok tárolásáról nem merevlemez, hanem flash memória gondoskodik majd.

A Microsoft az elmúlt hét során számos partnerét tájékoztatta az Xbox utódjának lehetséges specifikációiról. A beszámolók szerint a redmondi cég következő generációs játékgépe négy, vagy akár több processzort is tartalmazhat. Amint az ismert, a vállalat nemrégiben jelentette be, hogy az Xbox következő generációjába az IBM szállítja a processzorokat.

A jelenlegi információk alapján úgy tűnik, hogy a következő generációs játékkonzolok mind több processzort tartalmaznak. Az Xbox esetében a pletykák négy vagy több lapkáról szólnak, a Sony új PlayStationje pedig akár nyolc "Cell" chipet is tartalmazhat. A Nintendo következő generációs készülékéről egyelőre nem szivárgott ki semmilyen információ, azonban egyesek úgy vélik, hogy az IBM PowerPC lapkákra épülő termék az Xbox utódához hasonló felépítésű lesz.

Az új Xbox kapcsán kiszivárgott információk sorában a legnagyobb meglepetést az okozta, hogy a konzolból alapkiépítésben valószínűleg hiányozni fog a merevlemez. Noha a most ismertetett elképzelések a konzol piacra dobásáig akármikor változhatnak, egy bennfenntes szerint a Microsoft arra intette a játékfejlesztők képviselőit, hogy ne vegyék biztosra a merevlemez létét. A pletykák szerint a meghajtót esetleg később, bővítőcsomagban vehetik meg a felhasználók. A konzol alapkiépítésben valósznűleg flash memóriában tárolja az adatokat.

A Microsoft minden bizonnyal azért szeretné elhagyni a merevlemezt az új Xboxból, mert az a készülék egyik legdrágább alkatrésze és jelentősen növeli a gyártási költségeket. Egyelőre nem világos, hogy a jelenleg kapható Xbox játékok merevlemez hiányában hogyan futhatnak az új konzolon, noha természetesen az sem biztos, hogy az új rendszer kompatibilis lesz-e a régivel.

Ami a grafikus rendszert illeti, bennfenntesek szerint "semmi forradalmi újdonság" nem várható, az ATI által fejlesztett videovezérlő azonban lényegesen nagyobb teljesítményt nyújt majd a ma kapható PC-s gyorsítóknál. Ez persze nem is csoda, hiszen az Xbox utóda várhatóan csak 2005-ben vagy 2006-ban debütál a piacon, így a kanadai cégnek még van ideje a fejlesztési munkálatokra.

A játékfejlesztői közösség arra számít, hogy a tavaszi Game Developers Conference rendezvényen a Microsoft számos részletet hoz nyilvánosságra az Xbox utódától, sokan azonban úgy vélik, hogy a redmondiak elsősorban a Sony lépéseit figyelik és attól függően árulnak el információkat a következő generációs konzolról, hogy a konkurencia mit lép. Amennyiben a Sony semmi érdemi újdonsággal nem szolgál a PlayStation 2 utódáról, valószínűleg a Microsoft is szűkszavú marad a részletekkel kapcsolatban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról