Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2004. január 29. 08:43

Lassuló mobil-elterjedés hazánkban

Lassulni látszik a mobiltelefonok elterjedtségének üteme: 2003 decemberében -- a hagyományosan erős karácsonyi szezonban -- csak 223 ezer új SIM-kártyát értékesítettek a hazai mobilszolgáltatók -- derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság gyorsjelentéséből.

[HWSW] Lassulni látszik a mobiltelefonok elterjedtségének üteme: 2003 decemberében -- a hagyományosan erős karácsonyi szezonban -- "csak" 223 ezer új SIM-kártyát értékesítettek a hazai mobilszolgáltatók -- derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság gyorsjelentéséből.

Noha az egy hónap alatti közel negyedmilliós növekedés sem rossz üzleti eredmény, ha összevetjük az elmúlt évek hasonló időszakának kiugró értékesítési eredményeivel, látható, hogy a piac lassan telítetté válik. 2001 decemberében még majdnem félmillió új kártya került a mobilkészülékekbe, 2002 utolsó hónapjában pedig 357 ezer. 2002-ben egyébként egész évben kétmillióval növekedett az eladott SIM-kártyák száma, 203-ban már csak egymillióval -- a penetráció üteme szinte megfeleződött.

A decemberi gyorsjelentés szerint a mobilszolgáltatók piaci részesedése sem változott jelentősen: a Vodafone-hoz tartozik az aktív előfizetések 16,76, a Pannon GSM-hez a 35,83, a Westelhez pedig a 47,41 százaléka. Érdekesség egyébként, hogy míg az új előfizetők többsége egész évben a Vodafone-t választotta, november-decemberben a Westel jócskán kikanyarított magának a SIM-kártyák értékesítéséből: a XI. hónapban 60 000 új előfizető választotta a kék szolgáltatót (ugyanakkor a Pannon tízezer, a Vodafone kb. 35 000 kártyát adott el), decemberben a Westel hozzávetőleg 70, a Pannon 60, a Vodafone pedig 55 ezer előfizetéssel tudta növelni részesedését.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról