Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 23. 15:22

Jelentősen növekedett a tenyérgépek európai piaca

Az International Data Corp. (IDC) felmérése szerint az európai PDA-piac három év után tavaly ismét növekedett. A kontinensen összesen 2,6 millió tenyérgép talált gazdára, ami 2002-höz képest 27,5 százalékos emelkedést jelent. A negyedik negyedévre esett az értékesítések több mint harmada, az év utolsó három hónapjában eladott készülékek száma megközelítette az egymilliót ez a megelőző év azonos időszakához képest 30 százalékos növekedést jelent.

Az International Data Corp. (IDC) felmérése szerint az európai PDA-piac három év után tavaly ismét növekedett. A kontinensen összesen 2,6 millió tenyérgép talált gazdára, ami 2002-höz képest 27,5 százalékos emelkedést jelent. A negyedik negyedévre esett az értékesítések több mint harmada, az év utolsó három hónapjában eladott készülékek száma megközelítette az egymilliót ez a megelőző év azonos időszakához képest 30 százalékos növekedést jelent.

A piackutató cég szakértői úgy vélik, a tenyérgép-eladások növekedése elsősorban a reklámkampányoknak tudható be, valamint annak, hogy a készülékek egyre több boltban megjelennek és egyre hangsúlyosabb helyet kapnak. Emellett nem elhanygolható azon akciók hatása sem, amikor a PDA-kat kamerával vagy GPS vevővel együtt kedvezményes áron lehetett megvenni. A Pocket PC platformra épülő gépek csökkenő ára egyre több vásárlót vonzott.

Az európai piacon tavaly a HP volt a legnagyobb gyártó, a vállalat 37 százalékra növelte piaci részesedését, a Palm -- az olcsó Zire sikere ellenére -- csupán 30 százalékos részesedést tudott szerezni és a második helyet érte el a cégek rangsorában. A harmadik helyet a Sony, a negyediket a Dell szerezte meg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról