Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 15. 11:24

Az IBM biztosítja az integrációt az RFID bevezetéséhez a Metro Group teljes vállalathálózatán

[Mmd] Az IBM bejelentette, hogy a forradalmian új rádiófrekvenciás azonosítási technológia, az RFID (Radio Frequency Identification) bevezetését célzó projekt keretében ő fogja végezni a rendszerintegrációt a világ ötödik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a Metro csoport számára.

[Mmd] Az IBM bejelentette, hogy a forradalmian új rádiófrekvenciás azonosítási technológia, az RFID (Radio Frequency Identification) bevezetését célzó projekt keretében ő fogja végezni a rendszerintegrációt a világ ötödik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a Metro csoport számára.

A Metro csoport "Future Store" projektjével a kiskereskedelmi cégek között elsőként szeretné bevezetni az RFID-technológia használatát, mégpedig a teljes folyamatláncon. A projekt a tervek szerint 2004. novemberében indul; kezdetben 100 beszállító látja majd el a megfelelő címkékkel a METRO tíz központi raktárába és 250 áruházába szállítandó összes raklapot és konténert. Az RFID rendszerintegrátoraként az IBM irányítja majd a stratégiát, a tanácsadást, a gyakorlati kivitelezést és a bevezetést.

Ezt a projektet a németországi Rheinbergben sikeresen működő Extra Future Store megnyitása előzte meg az elmúlt évben, amely egyfajta "élő laboratóriumként" funkcionált a kiskereskedelem legújabb technológiai innovációhoz. Ez volt az első projekt a Metro Group Future Store programja keretében, amelyben az IBM által az RFID-technológia számára biztosított élvonalbeli köztes szoftverek és integrációs szolgáltatások kulcsszerepet játszottak.

Az áruházban vezeték nélküli eszközök, a zöldségek és gyümölcsök automatikus azonosítására és lemérésére képes, intelligens mérlegek, elektronikus polccímkéző rendszer és egyéb vásárlást könnyítő megoldások -- köztük automatikus pénztárgép és rádiófrekvenciás azonosító rendszer (RFID) -- működnek. A modern áruházi környezetben az érintettek valós körülmények között tesztelhetik és fejleszthetik tovább a jövő kiskereskedelmi megoldásait.

A rheinbergi áruházban az RFID minden komponense egyetlen rugalmas központi rendszer-hubon keresztül kommunikál, amelyet az IBM kifejezetten a Metro számára fejlesztett ki. Az RFID-technológia már az elmúlt néhány hónap alatt igazolta a pozitív várakozásokat a Future Store áruház ellátási láncának szolgálatában.

A projekt első lépése egy kiskereskedelmi RFID teszt-laboratórium létrehozása a Metro csoport számára, az IBM által vezetett program keretében. A tipikus kiskereskedelmi technológiával felszerelt Metro laboratórium lehetővé teszi a szállítóknak, hogy teszteljék saját felkészültségüket az RFID bevezetésére, miközben módjukban áll a megjelenő új technológiákat is értékelni a kiskereskedelmi piacra való alkalmasság szempontjából. Ezzel a módszerrel a szállítók is tanulhatnak mindazokból a tapasztalatokból, melyeket a Metro az RFID terén már megszerzett.

Az Extra Future Store működésében központi szerepet játszó technológiák várhatóan jelentősen átalakítják majd a kiskereskedelmet az előttünk álló 5-10 évben. A rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) például a készletgazdálkodás elektronikus irányításának alaptechnológiája. Segítségével olyan számítógépes lapkákról olvashatók le az adatok, amelyek apró antennáinak nem kell az adóberendezés közvetlen hatósugarában elhelyezkedniük. Az RFID-címkével ellátott árucikkek státusa a logisztikai lánc minden pontján -- tehát a gyártástól a szállításon keresztül az eladás helyéig -- bármikor azonosítható.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról