Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 14. 15:32

Háromszorosára nőtt az USB felületű, flash memória alapú adattároló eszközök forgalma

A tavalyi év során közel háromszorosára növekedett az USB-s, flash memória alapú adattároló eszközök (USB flash drive-ok) forgalma. 2003-ban világszerte 31 millió ilyen eszköz talált gazdára, az idén 54 millió darab eladására van kilátás -- véli az amerikai Web-Feet Research.

A tavalyi év során közel háromszorosára növekedett az USB-s, flash memória alapú adattároló eszközök (USB flash drive-ok) forgalma. 2003-ban világszerte 31 millió ilyen eszköz talált gazdára, az idén 54 millió darab eladására van kilátás -- véli az amerikai Web-Feet Research.

Alen Niebel elemző szerint legkésőbb 2007-re az USB flash drive-ok éves eladási volumene el fogja érni a 100 millió darabot, a forgalom pedig a tavalyi 2 milliárd dollárról 3,9 milliárd dollárra nő. Ez természetesen azt jelenti, hogy az eszközök kapacitása nő, áruk azonban csökken.

A Web-Feet Research előrejelzése szerint 2007-ben az eladott USB flash drive eszközök átlagos kapacitása 900 Mbyte körül lesz, átlagos ára pedig 35,47 dollár. Idén az átlagkapacitás 318 Mbyte lehet, az átlagos eladási ár pedig 38 dollár fölött alakul majd.

Az USB flash drive eszközök piaca ma már akkorára nőtt, hogy egész iparági szövetség alakult a formátum támogatására. Az USB Flash Drive Alliance (UFDA) tagja többek között a Kingston Technology, a Lexar Media, a PNY Technologies, a Samsung Semiconductor, a Crucial Technology, valamint a Microsoft.

Az UFDA elnöke, Steffen Hellmold elmondta, hogy a szövetség célja a formátum népszerűsítése, a felhasználók támogatása, emellett szoros együttműködés az USB Implementers Forummal, amely az USB felületű eszközök együttműködésének feltételeit és szabványait dolgozza ki.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról