Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 12. 12:51

CES: Piacon a Microsoft okos karórái

A Consumer Electronics Shown Bill Gates bejelentette, hogy már boltokban vannak azok a Smart Watch karórák, amelyek a

A Consumer Electronics Shown Bill Gates bejelentette, hogy már boltokban vannak azok a "Smart Watch" karórák, amelyek a Microsoft szoftverét futtatják és amelyek a pontos idő megjelenítésén kívül az MSN Direct szolgáltatás elérésére is képesek.

A Microsoft operációs rendszerét futtató órák FM hullámhosszon sugárzott adásból nyerik a felhasználók számára fontos információkat. A redmondi cég elképzelései szerint hamarosan a világ 100 nagyvárosában áll majd készen megfelelő "adás" az órák számára. A felhasználók az órájukon ugyanúgy válthatnak csatornát, mint a rádión, attól függően, hogy éppen milyen információkra kíváncsiak. Az órákat a Fossil, az Abacus és a Suunto gyártja, áruk 130-200 dollár között van.

Az órák kijelzőjén gyakorlatilag bármilyen információ megjeleníthető, az időjárás-előrejelzéstől kezdve a közlekedési információkon át egészen a legfrissebb sporthírekig. Az MSN Direct szolgáltatás részeként jelenleg többek között a Wall Street Journal, a weather.com, az ESPN és az MSNBC hírei, információi érhetőek el, emellett az MSN Messenger üzenetek és az Outlook emlékeztetői is megjelennek az órák kijelzőjén.

A karórák lelke az ún. SPOT (Smart Personal Objects Technology). A redmondi vállalat a jövőben több SPOT-alapú tárgyat is piacra szeretne dobni. A karórákban és más SPOT eszközökben a Microsoft és a National Semiconductor által együtt fejlesztett elektronika teljesít majd szolgálatot. A chipkészlet egy ARM7 processzorból, memóriából, valamint egy apró 100 MHz-es rádiófrekvenciás vevőből áll. A cég tájékoztatása szerint a fejlesztés több mint 2,5 évig tartott, ugyanis a megfelelő teljesítmény mellett rendkívül nagy figyelmet kellett fordítani az apró méretre és az alacsony energiafogyasztásra.

Mivel az órákat vezeték nélküli kommunikációra is felkészítették, ezért az információk pillanatok alatt eljutnak a felhasználók csuklójára. Természetesen az órák utazás esetén igazodnak a helyi időzónákhoz. Az MSN Direct havidíja 9,95 dollár, az éves előfizetés pedig 59 dollárba kerül. A szolgáltatás egyelőre csak az Egyesült Államok és Kanada egyes területein érhető el.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról