Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

CES: Az NVIDIA csatlakozott az OpenGL ES API-t fejlesztő Khronos csoporthoz

Bodnár Ádám, 2004. január 08. 12:15
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az NVIDIA bejelentette, hogy csatlakozik a Khronos csoporthoz, amely többek között az OpenGL alkalmazásprogramozási felület mobiltelefonokon használatos változatán, az OpenGL ES-en dolgozik.

Az NVIDIA bejelentette, hogy csatlakozik a Khronos csoporthoz, amely többek között az OpenGL alkalmazásprogramozási felület mobiltelefonokon használatos változatán, az OpenGL ES-en dolgozik.

A Khronos csoportnak az NVIDIA és az ATI mellett még közel 50 tagja van, többek között a 3Dlabs, a Sun Microsystems, az SGI, az Intel, az Oki, valamint a koreai Electronics and Telecommunications Research Institute (ETRI). A Microsoft azért hiányzik a Khronos tagjai közül, mert a redmondi cég saját grafikus alkalmazásprogramozási felületet fejleszt mobiltelefonok számára, amelyet jelenleg Direct3D Mobile néven ismerhet a szakma.

Az OpenGL ES első változatát a nyári Siggraph rendezvényen hagyták jóvá, az API-t támogató első chipet az ATI jelentette be tegnap. A 2D és 3D gyorsításon kívül az Imageon 2300 hardveres gyorsítást kínál az MPEG4 formátumú videók lejátszásához, az ATI állítása szerint akár 30 képkocka/másodperc sebességig. A multimédiás társprocesszor emellett hardveres JPEG tömörítési, illetve kitömörítési funkcióval is rendelkezik és támogatja az 1,3 megapixeles és 2 megapixeles kamerákat.

A Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Shown további bejelentések várhatók, OpenGL ES-kompatibilis termékek mellett a terjedést előmozdító új kezdeményezésekről is szó esik majd.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.