Szerző: Ady Krisztián

2003. december 4. 13:06

A számhordozhatósággal együtt jár a kényszerű mobiltelefoncsere is?

[News.com] Több millió amerikai, számát megtartani kívánó mobiltelefon-előfizető kényszerülhet a szolgáltatóváltással együtt mobiltelefont is cserélni, s ez várhatóan hazánkban sem lesz másként. A számhordozhatóság bevezetésével bár az előfizető hívószáma megmarad, az előfizetéssel együtt, kedvezményesen, esetleg nagyobb összegért megvásárolt mobiltelefon többnyire csak a régi szolgáltató hálózatán használható.

[News.com] Több millió amerikai, számát megtartani kívánó mobiltelefon-előfizető kényszerülhet a szolgáltatóváltással együtt mobiltelefont is cserélni, s ez várhatóan hazánkban sem lesz másként. A számhordozhatóság bevezetésével bár az előfizető hívószáma megmarad, az előfizetéssel együtt, kedvezményesen, esetleg nagyobb összegért megvásárolt mobiltelefon többnyire csak a régi szolgáltató hálózatán használható.

A szolgáltatók természetesen lehetővé teszik a telefon feloldását az úgynevezett "sim lock" alól, azonban ez esetenként többe kerül, mint egy új készülék vásárlása. Számos felhasználó ezért kényszerűségből, anyagi megfontolásból, vagy egyszerűen nemrég vásárolt mobiltelefonja lecserélésével járó kellemetlenségek miatt lemondhat a számhordozhatóság által lehetővé tett szolgáltatóváltásról.

Az Egyesült Államokban körülbelül 1 héttel ezelőtt lépett érvénybe a számhordozhatóságot (Local number portability, LNP) lehetővé tévő passzus, mely még nyitottabbá tehetné a mobilszolgáltatók közötti versenyt. A tényleges megvalósítás azonban, mint az a fenti példán is látható, még számos ponton továbbfejlesztésre szorul. Hasonlóképpen gondot okoz, hogy egy adott telefonszámról nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy melyik szolgáltatóhoz tartozik.

Hazánkban ennek azért van jelentősége, mert a mobilszolgáltatók egyes díjcsomagokban a hálózaton belüli hívásokat kedvezményes tarifával számolják, míg a konkurens szolgáltató ügyfeleinek felhívása többet kóstál.

Az angol Analysys piackutató cég szerint az Egyesült Államokban mintegy 152 millió mobiltelefon-előfizető kötött korábban adott időszakra szóló szerződést, mely a mobilszolgáltatóhoz köti az esetleg váltani szándékozó felhasználót. A tengerentúli szolgáltatók ezért egyelőre nem tartanak attól, hogy nagyobb számú előfizető dönt a szolgáltatócsere mellett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.

bigscreen

10

Nagyot álmodik képernyőből a Yettel

2024. április 17. 09:58

A cég 5G-s hálózata tulajdonképpen a legjobb az országban, a piaci számokban azonban ez egyelőre kevéssé látszik.