Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A gyártói rangsor negyedik helyét célozta meg a Sony Ericsson

Ady Krisztián, 2003. november 28. 12:25
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[DigiTimes] Tovább szeretné növelni világpiaci részesedését a londoni Sony Ericsson: a vállalat vissza szeretné hóditani harmadik negyedév során elveszített ötödik helyét. A SE a 2004-es évre 7-10 százalékos piaci részesedés elérését tűzte ki célul, mely azt jelentené, hogy a vállalat akár a negyedik helyre is előreléphet, feltéve, hogy nem változnak jelentősen a mobilpiac erőviszonyai.

[DigiTimes] Tovább szeretné növelni világpiaci részesedését a londoni Sony Ericsson: a vállalat vissza szeretné hóditani harmadik negyedév során elveszített ötödik helyét. A SE a 2004-es évre 7-10 százalékos piaci részesedés elérését tűzte ki célul, mely azt jelentené, hogy a vállalat akár a negyedik helyre is előreléphet, feltéve, hogy nem változnak jelentősen a mobilpiac erőviszonyai.

A jövő évi tervekről a vállalat alelnöke, Gunilla Nordstrom nyilatkozott. Nordstrom elmondta, hogy a vállalat eladásai 42 százalékkal növekedtek az előző év harmadik negyedévéhez képest, s a vállalat nem kevesebb mint 7,1 millió mobiltelefont adott el a harmadik negyedév során. A kiváló eladási adatok elsősorban a Sony Ericsson T610 mobiltelefon átütő sikerének köszönhető.

A svéd-japán vegyesvállalat negyedéves bevétele a tavalyi harmadik negyedévben elért 869 millió euróról 1,31 milliárd euróra növekedett, a nettó eredmény 62 millió eurót tett ki. Egy évvel korábban a Sony Ericsson 93 millió euró veszteségről számolt be.

Katsumi Ihara elnök szerint a negyedik negyedévben várhatóan csökkenni fog a vállalat nyeresége, ugyanis a közelmúltban bemutatott alsó kategóriás készülékek rendkívül kedvező piaci fogadtatásra találtak, így a mobiltelefonok átlagos eladási ára, így a haszonrés is süllyed.

A gyártók rangsorát továbbra is magasan vezeti a Nokia: a finn vállalat a piac 35 százalékát birtokolja. A második helyen a Motorola áll 15,5 százalékos részesedéssel, míg a dobogó utolsó helyét a Samsung Electronics szerezte meg 11,5 százalékkal. A negyedik helyen továbbra is a Siemens áll, 8,7 százalékos piaci résszel, míg az ötödik helyen változás történt. Az LG Electronics a maga 5,8 százalékos részesedésével a hatodik helyre kényszerítette a Sony Ericssont, mely 5,5 százalékos piaci részt mondhat magáénak.

HelyezésGyártóPiaci rész
1. Nokia 35
2. Motorola 15,5
3. Samsung 11,5
4. Siemens 8,7
5. LG Electronics 5,8
6. Sony Ericsson 5,5

A negyedév során a legnagyobb öt gyártó visszaszerezte az év elején elveszített piaci részesedését. A tavalyi negyedik negyedév és az idei első negyedév között az ötök együttes részesedése 77,3 százalékról 71,4 százalékra csökkent. A harmadik negyedév során azonban a vezető gyártóknak ismét sikerült 76,6 százalékra feltornászniuk piaci részesedésüket. Az IDC ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy az egyre szaporodó ázsiai gyártók rövidesen ismét megfordíthatják a trendet.