Szerző: castor

2003. november 27. 14:11:22

A Microsoft japán részlege új stratégiát dolgozott ki az Xbox sikeressége érdekében

Az Xboxnak több egyedi szerepjátékra lesz szüksége a japán piac meghódításához -- mondta Yoshihiro Maruyama, a Microsoft Game Studios japán Xbox részlegének vezetője. A nemrég kinevezett elnök ezzel egy új stratégiát jelentett be, melynek keretében egyre több távol-keleti fejlesztőcsapatot kívánnak rávenni arra, hogy programokat készítsenek a konzolra.

Az Xboxnak több egyedi szerepjátékra lesz szüksége a japán piac meghódításához -- mondta Yoshihiro Maruyama, a Microsoft Game Studios japán Xbox részlegének vezetője. A nemrég kinevezett elnök ezzel egy új stratégiát jelentett be, melynek keretében egyre több távol-keleti fejlesztőcsapatot kívánnak rávenni arra, hogy programokat készítsenek a konzolra.

Maruyama szerint az új fejlesztési irányvonalnak olyan japán stílusú szerepjátékokat kell tartalmaznia, melyekben egyedi jellemekkel felruházott karakterek szerepelnek. A cél elérése érdekében már több legendás céggel (Square Enix, Bandai) kezdték meg a tárgyalásokat.

Ezekre a lépésekre azért van szükség, mivel az Xbox rendkívül gyengén szerepel a japán piacon. Még ma sem ritka, hogy a közel tíz éves hardverrel rendelkező PSone is maga mögé utasítja az eladási listákon az amerikai konzolt.

Időközben azonban már több olyan játék fejlesztése is megkezdődött, mely nagy sikert arathat Japánban. Ilyen például a Ninja Gaiden, a Magatama, a távol-keleti mondákat feldolgozó Otogi 2, a BioWare által készülő Jade Empire, vagy az Xbox Live-on játszható True Fantasy Live Online.

Az új fejlesztési irányvonal mellett a Microsoft más módon is próbálja feltornázni az eladási adatokat. Ennek köszönhetően a karácsonyi szezon előtt több mint 30 százalékkal csökkentették a játékkonzol árát Japánban. A készülék ára november 20-tól 16 800 jenre (155 dollár) csökken a jelenlegi 24 800 jenről.

a címlapról