Szerző: Ady Krisztián

2003. november 17. 08:53

Amerikai kereskedelmi csoportok lobbiznak a nemzeti spamtörvényért

[News.com] Online reklámszakmában dolgozó amerikai cégeket tömörítő szövetségek próbálnak nyomást gyakorolni a törvényhozásra, hogy még az ünnepek előtt fogadjon el egy, a kéretlen reklámleveleket küldözgetők ellen készített újabb törvényt, enélkül ugyanis a kéretlen levelek porba tiporják a törvényes elektronikus, e-kereskedelmet.

[News.com] Online reklámszakmában dolgozó amerikai cégeket tömörítő szövetségek próbálnak nyomást gyakorolni a törvényhozásra, hogy még az ünnepek előtt fogadjon el egy, a kéretlen reklámleveleket küldözgetők ellen készített újabb törvényt, enélkül ugyanis a kéretlen levelek porba tiporják a törvényes elektronikus, e-kereskedelmet.

Az American Association of Advertising Agencies (AAAA), az Association of National Advertisers (ANA) és a Direct Marketing Association (DMA) csoportok együttesen több mint 6000 céget képvsielnek. A kereskedelmi szövetségek nyílt levelet intéztek a Kongresszusnak a Roll Call nevű, Capitol Hill-i újság csütörtöki számában.

A nyílt levélben azt kérik a reklámszakma képviselői, hogy a Kongresszus fogadjon el egy szövetségi, minden államra érvényes "antispam" törvényt, s foltozza be a jelenleg 37 államban érvényes passzusok réseit, kijátszható hibáit. A szövetségek által képviselt vállalatok szerint új törvényre van szükség, hogy végezhessék e-mailben folytatott munkájukat.

A kereskedelmi csoportok törekvése teljesen érthető: egyes felmérések szerint egy átlagos e-mail címre beérkező levelek 50 százaléka kéretlen reklámlevél, spam, de egyes esetekben -- ismertebb, régebbi cím esetén -- ez az arány magasabb is lehet. A kéretlen levelek hatalmas piacot veszélyeztetnek: a mintegy 138 milliárd dolláros internetes kereskedelemből körülbelül 16,6 milliárd dollárt az e-mail kereskedelem gyűjt be.

Az AAAA, ANA és DMA természetesen segítséget is nyújt, megteszi a lépéseket az iparág önszabályozásához és online marketingstratégia kidolgozásához. A DMA mindettől függetlenül létrehozta Operation Slam Spam csoportját is, mely az FBI-nak segít felderíteni a kéretlen reklámleveleket küldözgetők kilétét.

A csoportok törekvései és céljai ugyanakkor megosztják a törvényhozókat. A lobbizás hátterében egy "Can-Spam Act" törvény elfogadása áll, mely mindaddig szabaddá tenné a vállalatok számára a reklámlevelek küldözgetését, míg a felhasználó a leíratkozás gombra nem kattintana.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról