Szerző: Bodnár Ádám

2003. október 28. 13:19

Meglepően jó negyedévet zárt a Creative Technology

Meglepően erős első pénzügyi negyedévet zárt a Creative Technology és egyúttal bejelentette, hogy a második negyedévre kétszámjegyű százalékos bevétel-növekedést vár.

Meglepően erős első pénzügyi negyedévet zárt a Creative Technology és egyúttal bejelentette, hogy a második negyedévre kétszámjegyű százalékos bevétel-növekedést vár.

A befektetések utáni egyszeri 23,6 millió dolláros hozamot leszámítva a Creative nettó negyedéves nyeresége 5,5 millió dollár, azaz részvényenként 7 cent volt, ami felülmúlta mind az elemzők, várakozásait, mind pedig a cég saját prognózisát. Egy évvel korábban a Creative 5 millió dollár, azaz részvényenként 6 cent nettó veszteséget ért el.

A vállalat forgalma 160,8 millió dollár volt, egy évvel korábban 160,6 millió dollárt tett ki. A Creative bejelentette, hogy bevételének kevesebb mint fele származott hangkártyák értékesítéséből, ami az önálló audiotermékek -- elsősorban digitális zenelejátszók, valamint hangszórókészletek -- népszerűségére utaló jel.

A jelenleg is tartó második pénzügyi negyedévre a Creative 10-15 százalékos forgalom-növekedést, 250-265 millió dollár bevételt és 20 százalékos nyereségnövekedés, részvényenként 28 centes részvényenkénti eredményt vár.

Sim Wong Hoo elnök-vezérigazgató úgy véli, hogy amennyiben nem lett volna szűkös a kínálat flash memóriákból, a Creative lényegesen jobb negyedévet is zárhatott volna. A cégvezető közölte, hogy a vállalat hamarosan új márkanevet vezet be a kínai piacra, amelyben nagy lehetőségeket lát. A Creative elsősorban alsó árkategóriás termékekkel kíván betörni a világ legnépesebb országának informatikai piacára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról