Szerző: Bodnár Ádám

2003. október 23. 11:54:02

Emelkedő forgalom ellenére növekedett a Computer Associates vesztesége

Sanjay Kumar
Sanjay Kumar
[WSJ] A 150 millió dollárra rúgó egyszeri költségek miatt növekedett a Computer Associates második negyedéves nettó vesztesége. A forgalom a vártnál nagyobb mértékben emelkedett.

A szeptember 30-án véget ért negyedévben a CA 833 millió dolláros bevétel mellett 87 millió dollár, azaz részvényenként 15 cent nettó veszteséget ért el. Egy évvel korábban a vállalat 772 millió dolláros forgalomról és 52 millió dollár, azaz részvényenként 9 cent veszteségről számolt be.

Sanjay Kumar elnök-vezérigazgató a negyedéves eredmények kapcsán elmondta, hogy Észak-Amerikában az informatikai kiadások emelkedésére utaló jelek érezhetők. A CA biztonsági szoftverekkel foglalkozó üzletága különösen jól teljesített, a divízió forgalma 36 százalékkal 61 millió dollárra emelkedett.

A legutóbbi negyedévben komoly egyszeri költséget jelentett a céget perlő részvényesekkel való megállapodás, amely 100 millió dollárjába került a CA-nek. E költség nélkül a vállalat részvényenként 2 centes nettó profitot ért volna el. A Computer Associates emellett 40 millió dollárt fizetett ki egy szerződésszegési perben. A vezetők közölték, hogy ez a költség részvényenként 2 centtel csökkentette a nettó eredményt.

A jelenleg is tartó, december 31-én véget érő negyedévre a CA 825-845 millió dolláros bevételt és részvényenként 2-4 centes nyereséget vár. A márciusban véget érő pénzügyi évben 3,3-3,4 milliárd dollár forgalmat és részvényenként 4-9 cent nettó veszteséget várnak a vezetők. Az amortizációt és a perelő részvényesekkel kötött megállapodások anyagi vonzatait leszámítva a CA 55-60 centes részvényenkénti eredményt vár, ami egybeesik a szakértők előrejelzéseivel.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 17:12

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.