Szerző: Barna József

2003. augusztus 29. 09:53

IDC: az IBM meggyőzően teljesít a szerverpiacon

[CNET] Az IDC legfrissebb jelentése szerint az IBM tovább erősítette vezető pozícióját a szerverpiacon a második negyedév során. Az áprilistól júniusig tartó időszakban a piac igen szerény mértékben, éves szinten mindössze 0,2 százalékkal növekedett.

[CNET] Az IDC legfrissebb jelentése szerint az IBM tovább erősítette vezető pozícióját a szerverpiacon a második negyedév során. Az áprilistól júniusig tartó időszakban a piac igen szerény mértékben, éves szinten mindössze 0,2 százalékkal növekedett.

A szervereladásokból származó árbevételt figyelembe vevő jelentés szerint az IBM a negyedév során 10,1 százalékkal növelte forgalmát. A 3,2 milliárd dolláros eladások a piac 30,4 százalékát jelentik a Nagy Kék számára. A második helyen a Hewlett-Packard áll, melynek szervereladásai 0,4 százalékkal 2,9 milliárd dollárra nőttek. A harmadik helyezett Sun eladásai azonban 18,7 százalékkal 1,4 milliárd dollárra estek vissza. A negyedik helyen a Dell áll 980 millió dolláros forgalommal.

A UNIX-szerverek piacát továbbra is a Sun vezeti 33 százalékos piaci részesedéssel. A vállalat forgalma azonban 19,1 százalékkal 1,43 milliárd dollárra esett vissza a negyedév során. A második helyen a HP áll, amelynek eladásai 3,6 százalékkal 1,36 milliárd dollárra csökkentek. A harmadik helyet megszerző IBM forgalma 20,4 százalékkal 1,06 milliárd dollárra nőtt.

Érdekes adat, hogy míg korábban a UNIX-szerverek piaca adta a szerverpiac legnagyobb szeletét, addig mára az Intel alapú megoldások vették át a vezető helyet. Az IDC adatai szerint míg a UNIX-szerverek piaca 5,2 százalékkal 4,33 milliárd dollárra csökkent, addig az Intel alapú kiszolgálóké 10,7 százalékkal 4,46 milliárd dollárra nőtt.

E gyorsan növekvő piacon továbbra is a HP vezet 33,1 százalékos piaci részesedéssel. A vállalat forgalma e szegmensben 9,2 százalékkal 1,48 milliárd dollárra nőtt. A második helyen a Dell áll, amelynek eladásai 10 százalékkal 980 millió dollárra emelkedtek. A leglátványosabb növekedést azonban a harmadik helyen álló IBM produkálta: a Nagy Kék forgalma 23 százalékkal 778 millió dollárra nőtt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról