Szerző: Bodnár Ádám

2003. augusztus 7. 14:14

2007-re a mobiltelefon-felhasználók száma meghaladja a 2 milliárdot

Az In-Stat/MDR piackutató cég úgy véli, hogy 2007-re a mobiltelefon-felhasználók száma eléri a 2 milliárdot. Az elkövetkező 5 év során jelentősen lassulni fog az előfizetői létszám növekedése -- állítja az In-Stat/MDR. Ennek ellenére 2007-re több mint 931 millió új mobiltelefon-felhasználóra számít a cég, így az előfizetők létszáma át fogja lépni a 2 milliárdot.

Az In-Stat/MDR piackutató cég úgy véli, hogy 2007-re a mobiltelefon-felhasználók száma eléri a 2 milliárdot. Az elkövetkező 5 év során jelentősen lassulni fog az előfizetői létszám növekedése -- állítja az In-Stat/MDR. Ennek ellenére 2007-re több mint 931 millió új mobiltelefon-felhasználóra számít a cég, így az előfizetők létszáma át fogja lépni a 2 milliárdot.

Noha továbbra is Kína lesz a leggyorsabban bővülő piac, a lakosság létszámához képest a legnagyobb növekedést a dél-ázsiai és délkelet-ázsiai országok produkálják majd. "Mindenképp meg kell jegyezni, hogy az új mobiltelefon-felhasználók többsége kínai, de az éves átlagos növekedést tekintve az ország Afrika, Európa és a Közel-Kelet mögött áll" -- mondta Ken Hyers, az In-Stat/MDR vezető elemzője.

A piackutató cég szerint a nyugat-európai országokban az előfizetői létszám növekedése szinte megáll, a 2002-2007 közötti időszakban átlagosan évi 1,2 százalékos növekedés várható. Ez azonban nem meglepő, hiszen a piaci penetráció 2007-re már 83,6 százalék lesz, azaz a lakosság 83,6 százaléka rendelkezik majd mobiltelefonnal.

Az Egyeesült Államokban a CDMA (Code Division Multiple Access) lesz a domináns szabvány, a TDMA-t (Time Division Multiple Access) pedig leváltja a GSM. 2007-re már nem lesz működő TDMA hálózat az USA-ban. Eközben Európában 2004-re eltűnnek az analóg hálózatok. A kontinensen a CDMA valószínűleg nem terjed el számottevően és a UMTS is csak a GSM kárára nyerhet teret, mivel a piac már telített lesz.

Az In-Stat/MDR úgy látja, hogy a GSM piaci részesedése a 2002-ben elért 99,1 százalékról 2007-re 91,4 százalékra csökken, ami egyben azt is jelenti, hogy a harmadik generációs szolgáltatások az előrejelzett időszakban nem tudnak jelentős piacot szerezni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról