Szerző: Bodnár Ádám

2003. augusztus 7. 12:14

Lista a kéretlen telefonos marketinghívások ellen: már 30 millióan iratkoztak fel

Már több mint 30 millió amerikai állampolgár iratkozott fel a kéretlen telemarketing-hívásokat blokkoló listára -- jelentette be a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC). A jelentkezők 80 százaléka az interneten regisztrálta telefonszámát, 20 százalékuk telefonon jelentkezett.

Már több mint 30 millió amerikai állampolgár iratkozott fel a kéretlen telemarketing-hívásokat blokkoló listára -- jelentette be a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC). A jelentkezők 80 százaléka az interneten regisztrálta telefonszámát, 20 százalékuk telefonon jelentkezett.

"A lista megnyitását követő napokban milliók iratkoztak fel és még most is naponta százezrekkel növekszik a létszám" -- mondta az FTC elnöke, Timothy J. Muris. "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy biztosítsuk a fogyasztókat arról, hogy a lista megfelelően működik." Vezetékes és mobil telefonszámot egyaránt lehet regisztrálni, egy regisztráció alapesetben 5 évig érvényes.

Az Egyesült Államokban az utóbbi időben annyira elharapóztak a kéretlen telefonos reklámajánlatok, hogy a hatóságok kénytelenek voltak közbelépni. Aki feliratkozott az említett listára, azt a telemarketing cégek nem bombázhatják ajánlataikkal. Utóbbiak bírósághoz fordultak: állításuk szerint a tiltás évi 50 milliárd dollár bevételtől fosztja meg őket és 2 millió ember veszítheti el az állását.

Szeptembertől a telemarketinges cégeknek háromhavonta ellenőrizniük kell a listát és nem hívhatják fel azokat a számokat, amelyek szerepelnek rajta. Amennyiben ez mégis megtörténik, a fogyasztók telefonon vagy az interneten tehetnek panaszt, és a telemarketinges cégre akár 11 ezer dolláros büntetést is kiszabhatnak a hatóságok.

A tiltás alól "felmentése van" a segélyszervezeteknek, a telefonos piackutató cégeknek, valamint a politikai szervezeteknek, akik továbbra is hívhatják a fogyasztókat. Egy vállalat emellett felhívhat valakit akkor, ha az elmúlt 18 hónap során az ügyfél vásárolt vagy bérelt a cégtől valamit, vagy valamiféle akcióra jelentkezett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról