Szerző: Barna József

2003. augusztus 6. 10:15

Továbbra is nyereséges a Creative

A szingapúri Creative Technology ma hozta nyilvánosságra negyedik pénzügyi negyedéves eredményeit. A hangkártyáiról, hangszórókészleteiről és digitális audiolejátszóiról ismert vállalat az atípusos tüdőgyulladás (SARS) miatt csökkenő forgalom ellenére nyereséget ért el.

A szingapúri Creative Technology ma hozta nyilvánosságra negyedik pénzügyi negyedéves eredményeit. A hangkártyáiról, hangszórókészleteiről és digitális audiolejátszóiról ismert vállalat az atípusos tüdőgyulladás (SARS) miatt csökkenő forgalom ellenére nyereséget ért el.

A Creative a negyedik pénzügyi negyedévben 149,6 millió dolláros árbevételt ért el, míg egy évvel ezelőtt a forgalom 182,6 millió dollárra rúgott. A vállalat nettó nyeresége 4,6 millió dollárt, részvényenként 6 centet tett ki, szemben a tavalyi év megfelelő időszakának 48,8 millió dolláros, részvényenként 65 centes veszteségével. Az egy évvel korábbi eredmények azonban jelentős összegű egyszeri tételeket is tartalmaztak. A Reuters által megkérdezett elemzők 3,92 millió dolláros nyereséget jelezte előre.

Craig McHugh, a vállalati amerikai részlegének elnöke elmondta, hogy a SARS járványnak köszönhetően Ázsia egyes régióban bekövetkező keresletcsökkenés miatt a vállalat forgalma a régióban éves szinten 20 millió dollárral, avagy 50 százalékkal csökkent. A vezető hozzátette, hogy az elkövetkező hónapokban a Creative több mint 90 új terméket vezet be a piacra, hogy felfrissítse kínálatát.

A Creative a jelenlegi, első pénzügyi negyedévre 140-160 millió dollár közötti árbevételt és 5 cent körüli részvényenkénti nyereséget vár. McHugh szerint a 2004-es naptári év első felétől a vállalat ismét növekedési pályára áll.

A vállalat egyben közölte, hogy részvényeinek kivezetése az amerikai Nasdaqról a terveknek megfelelően halad. A cég még az év elején jelentette be, hogy azok folyamatosan gyenge forgalma és a magas adminisztrációs költésgek miatt 11 év után kivezeti értékpapírjait a Nasdaqról, melyek a jövőben kizárólag a szingapúri börzén szerepelnek majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról