Szerző: Bodnár Ádám

2003. augusztus 01. 13:49:19

Júliusban több spam került az internetre, mint a tavalyi évben összesen

A MessageLabs havi jelentése szerint idén júliusban több kéretlen reklámlevél került az internetes postaládákba, mint az egész tavalyi évben összesen. A MessageLabs szűrői az elmúlt hónap során több mint 156,6 millió levelet ellenőriztek és ezek közül 79,7 millió, azaz valamivel több mint 50 százalék bizonyult spamnek.

A MessageLabs havi jelentése szerint idén júliusban több kéretlen reklámlevél került az internetes postaládákba, mint az egész tavalyi évben összesen. A MessageLabs szűrői az elmúlt hónap során több mint 156,6 millió levelet ellenőriztek és ezek közül 79,7 millió, azaz valamivel több mint 50 százalék bizonyult spamnek.

Ez alátámasztja többek között az Európai Bizottság által nemrégiben készített felmérés adatait is: a július közepén közzétett tanulmány szerint a nyár végére a kéretlen elektronikus reklámlevelek száma eléri az összes elküldött e-mail 50 százalékát, míg két évvel ezelőtt csupán 7 százalékot tett ki.

A kéretlen reklámlevelek száma ma már olyan méreteket öltött, hogy nem csak vállalati, hanem kormányzati szinten is harcolnak ellenük. Az Európai Bizottság informatikáért felelős főbiztosa szerint a kéretlen reklámlevelek évente 2,5 milliárd eurós kárt okoznak az európai vállalatoknak.

Az EU 2002 júliusában fogadta el azt a direktívát, amely néhány korlátozott számú kivételtől eltekintve előzetes beleegyezéshez (ún. opt-in modell) köti az elektronikus reklámlevelek küldését. A tagállamokban legkésőbb október 31-ig kell hatályba lépnie az új szabályozásnak.

Nemrégiben a Microsoft is nagyszabású kezdeményezést indított a spam-jelenség megfékezése ellen. Ennek hatásai már érezhetők például az MSN, a Microsoft fogyasztói célú internetszolgáltatása, az MSN Hotmail, az Exchange és az Outlook új verziójában. Az MSN például naponta 2,4 milliárd kéretlen levelet blokkol.

a címlapról

Hirdetés

Éles a HWSW mobile! programja

2019. november 11. 23:48

A legnagyobb hazai digitális termékfejlesztési konferencia 5 szekcióval, 90 előadóval, dedikált workshop nappal várja a látogatókat.