Szerző: Barna József

2003. július 29. 19:23

Xerox-sikerek a közbeszerzésben

A Xerox Magyarország 1999-től hivatalos MKGI -beszállító a nyomtatók területén, 2001 végétől pedig multifunkciós berendezéseket is szállít a közbeszerzés hatálya alá tartozó intézmények számára. A vállalat árbevételeinek hozzávetőleg 10 százaléka származik közbeszerzési tenderekből, és célkitűzései között szerepel ennek az aránynak a megduplázása az idén.

A Xerox Magyarország 1999-től hivatalos MKGI-beszállító a nyomtatók területén, 2001 végétől pedig multifunkciós berendezéseket is szállít a közbeszerzés hatálya alá tartozó intézmények számára. A vállalat árbevételeinek hozzávetőleg 10 százaléka származik közbeszerzési tenderekből, és célkitűzései között szerepel ennek az aránynak a megduplázása az idén.

A közbeszerzési intézményeknél a 2001-es évben a nyomtató üzletágban 123 millió, a multifunkciós termékek piacán 84 millió forint árbevétele volt a Xerox Magyarországnak. 2002-ben ez az arány 125 millió, illetve 132 millió forint volt. A vállalat legnagyobb megrendelői a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága, a Földhivatal, a Legfőbb Ügyészség, az OITH, az ÁNTSZ és a Békés és Hajdú-Bihar megyei önkormányzatok voltak.

A nyomtatók terén a legnépszerűbbek az A/3-as, A/4-es szilárdtintás hálózati lézerprinterek, 40 lap/perc teljesítménnyel. Ezek közé tartoznak a Phaser 8200-as, Phaser 1235-ös, illetve a DocuPrint termékek, áll a vállalat közleményében.

2002 nyarán valósult meg az első kormányzati dokumentumkezelési outsourcing megoldás, melynek kapcsán a Xerox az Országos Széchényi Könyvtár teljes nyomtatási, másolási feladatait ellátja, illetve egy felügyeleti szoftver segítségével ellenőrizhetővé teszi azokat.

Ablonczy Balázs, a Xerox Magyaroszág Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a vállalaton belül megsokszorozták a közbeszerzésekkel foglalkozó szakemberek számát. Létrehoztak egy 10 főből álló ún. virtuális kormányzati csapatot, mely a Xerox Magyarország Kft. irányításával a közbeszerzésben szereplő partnerek kereskedőiből áll és kizárólag az MKGI területtel foglalkozik. Ettől a megközelítéstől az eladások jelentős növekedését várja a Xerox vezetése.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról