Szerző: Bodnár Ádám

2003. július 23. 16:12

A második negyedévben jelentősen növelte nettó nyereségét az AOL Time Warner

Megduplázta nettó nyereségét az AOL Time Warner. A világ legnagyobb médiavállalkozása ma tette közzé második pénzügyi negyedévének eredményeit, amelyek elsősorban a Comedy Central eladása, a Microsofttal kötött megállapodás, illetve a filmes és kábeltévés részleg jó eredményei miatt alakultak kedvezően.

Az AOL Time Warner 1,06 milliárd dolláros, azaz részvényenkénti 23 centes nettó eredményről számolt be, szemben a tavalyi év azonos időszakában elért 396 millió dollárral, azaz részvényenként 9 centtel. A vállalat 542 millió dollár adózás előtti nyereséghez jutott a Comedy Central eladásából és 760 millió dollárt "zsebelt be" a Microsofttal májusban kötött megállapodás alapján.

Az egyszeri tételek figyelmen kívül hagyásával a vállalat részvényenkénti eredménye 12 cent volt. Elemzők ilyen alapon részvényenként 10 centes profitra számítottak. A forgalom a tavalyi második negyedévhez képest 5,9 százalékkal 10,8 milliárd dollárra emelkedett. A First Call által megkérdezett szakértők átlagosan 10,6 milliárd dolláros bevételt vártak.

A világ legnagyobb médiavállalata, és egyben a világ legnagyobb internetszolgáltatója a negyedév során a növekedés jeleit mutatta. A kábeltévés részleg 13 százalékkal növelte előfizetői létszámát, azonban a hirdetési bevételek 31 százalékkal visszaestek. A részleg üzemi eredménye 6 százalékkal emelkedett.

Az America Online internetszolgáltatási üzletágnál az előfizetésekből származó forgalom 6 százalékkal emelkedett, azonban hirdetési bevételek 48 százalékkal zuhantak, az üzemi eredmény pedig 23 százalékkal csökkent. A vállalat arra számít, hogy a részleg hirdetésből származó bevétele idén 35-45 százalékkal csökken, az üzemi eredmény pedig tavayhoz képest változatlan marad.

Június 30-án az America Online-nak az Egyesült Államokban 25,3 millió előfizetője volt, amely 1,2 millióval kevesebb mint a tavalyi év azonos napján. A cég szerint az elvesztett előfizetők közel fele azért nem az AOL ügyfele többé, mert nem fizette ki a számláját. Európában az AOL-nak 6,2 millió előfizetője van, ami 238 ezerrel több mint tavaly ugyanekkor.

A filmes részleg -- elsősorban a "Mátrix - Újratöltve" sikerének köszönhetően 16 százalékkal növelte forgalmát, az üzemi eredmény pedig 26 százalékkal emelkedett.

A vállalat közölte, hogy a közeljövőben több vagyontárgyát is értékesíteni kívánja annak érdekében, hogy az év végére 20 milliárd dollárra csökkentse adósságállományát. A második pénzügyi negyedév végén az AOL Time Warnerner 24,2 milliárd dollár adóssága volt, egy negyedévvel korábban 26,3 milliárd dollár.

Richard D. Parsons elnök-vezérigazgató közölte, hogy a negyedéves eredmények alapján a vállalat továbbra sem módosítja éves kilátásait, az AOL Time Warner vezetője biztos benne, hogy a cég eléri a kitűzött pénzügyi célokat. Parsons egyszámjegyű százalékos növekedésre számít mind a forgalom, mind pedig a működési eredmény tekintetében. A First Call által megkérdezett elemzők 42,85 milliárd dollár bevétel mellett részvényenként 44 cent eredményre számítanak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról