Szerző: Ady Krisztián

2003. július 21. 16:46

1,1 millió dollárt fizet 22 hónap haladékért a T-Mobile USA

[News.com] A T-Mobile USA mobilszolgáltató 1,1 millió dolláros önkéntes hozzájárulást fizet a Szövetségi Hírközlési Bizottság (FCC) számára, mivel a vállalat nem készítette fel rendszerét a megszabott határidő lejártáig az úgynevezett E911 helymeghatározáshoz szükséges adatok szolgáltatására. Az E911 a 911-es általános segélyhívó telefonszám operátorai számára nyújt óriási segítséget, hiszen vonalas telefon esetén a hívó címe és adatai, mobiltelefon esetén a hívó helyzete is megjelenik a kezelő képernyőjén.

[News.com] A T-Mobile USA mobilszolgáltató 1,1 millió dolláros "önkéntes hozzájárulást" fizet a Szövetségi Hírközlési Bizottság (FCC) számára, mivel a vállalat nem készítette fel rendszerét a megszabott határidő lejártáig az úgynevezett E911 helymeghatározáshoz szükséges adatok szolgáltatására. Az E911 a 911-es általános segélyhívó telefonszám operátorai számára nyújt óriási segítséget, hiszen vonalas telefon esetén a hívó címe és adatai, mobiltelefon esetén a hívó helyzete is megjelenik a kezelő képernyőjén.

A német Deutsche Telekom részlege, a T-Mobile USA azonban nem készítette el a rendszert a határidőig, ezért a "büntetés" ellenében újabb 22 hónapos haladékot kapott az FCC-től a fejlesztés végleges befejezésére.

Az FCC által megszabott határidőig egyetlen Egyesült Államokbeli mobiltelefon-szolgáltató sem készítette fel hálózatát, ezért a hivatal más vállalatokat, például az AT&T Wireless-t és a Cingular Wireless-t is hasonló "önkéntes hozzájárulás" fizetésére szólította fel.

A "hagyományos" vezetékes szolgáltatók már évek óta nyújtanak extra információkat a 911-es segélyhívásokkal kapcsolatban. Ezek az adatok rendkívül hasznosak, hiszen a segélyért folyamodók gyakran stresszesek, sérültek, pánikhangulatban vannak, így elfelejtik vagy képtelenek pontos címüket, elérhetőségüket megadni az operátor számára. Mivel az utóbbi időben a segélyhívások több mint fele mobiltelefonról érkezik, hasonló adatokra lenne szükség a mobiltársaságoktól is.

A T-Mobile márciusban váltott új E911-technológiára, melynek pontosságával kapcsolatban jelenleg is folynak a tesztek, vizsgálják a rendszer által adott paraméterek pontosságát, megbízhatóságát. A T-Mobile szerint az új technológia kielégítő eredményt nyújthat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról