Szerző: Bodnár Ádám

2003. július 17. 11:37

A második negyedévben a vártnál nagyobb mértékben nőtt a PC-piac

Az atípusos tüdőgyulladás, az iraki háború és a gazdasági bizonytalanság ellenére a PC-eladások a vártnál nagyobb mértékben nőttek a második negyedévben. A személyi számítógépek értékesítése a tavalyi másdodik negyedévhez képest 10 százalékkal lendült fel -- állítja a Gartner Dataquest. Az IDC szerint az eladások 7,6 százalékkal nőttek.

Az atípusos tüdőgyulladás, az iraki háború és a gazdasági bizonytalanság ellenére a PC-eladások a vártnál nagyobb mértékben nőttek a második negyedévben. A személyi számítógépek értékesítése a tavalyi másdodik negyedévhez képest 10 százalékkal lendült fel -- állítja a Gartner Dataquest. Az IDC szerint az eladások 7,6 százalékkal nőttek.

Mind a Gartner, mind pedig az IDC felmérésében szereplő számok magasabbak a korábbi várakozásoknál. A Gartner a második negyedévre 6,4 százalékos növekedést jósolt, az IDC 4,1 százalékos emelkedést várt.

Az IDC adatai szerint április és június között világszerte 33,2 millió asztali gépetn, notebookot és Intel-alapú szervert adtak el. A Dell meg tudta őrizni vezető pozícióját, mivel félmillióval több számítógépet szállított le, mint a második helyezett HP. A Dell az amerikai piacon és globálisan is dinamikusan növelte piaci részesedését.

A Dell által értékesített számítógépek száma a tavalyi második negyedévhez képest 28,9 százalékkal nőtt, a vállalat a globális piacon 17,8 százalékos részesedést szerzett -- állítja az IDC. Az Egyesült Államok piacán a cég 25,6 százalékkal növelte az eladásait, ez 31,5 százalékos részesedésre volt elég.

A HP szintén jó eredményeket ért el, a világszerte eladott HP személyi számítógépek száma 13,3 százalékkal nőtt, ezzel a vállalat 16,2 százalékos piaci részesedést szerzett. A HP eladásai a piac bővülésénél nagyobb mértékben nőttek, a megelőző három negyedév során ezt nem tudta produkálni a cég.

A világpiacon a Dell és a HP mögött az IBM, a Fujitsu-Siemens és a Toshiba szerezték meg a harmadik, negyedik és ötödik helyet. Az amerikai piaci eredmények egyelőre nem állnak rendelkezésre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról