Szerző: Barna József

2003. július 16. 11:01

Az Unió határozott fellépést sürget a spam ellen

Andy Bryant
Erkki Liikanen
[WSJ, HWSW] Az Unió határozottan kíván fellépni a kéretlen reklámlevelek ellen. Az Európai Bizottság informatikáért felelős főbiztosa tegnap tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy sürgetik a spamet korlátozó uniós direktíva mihamarabbi elfogadását a tagállamokban, és még őszig további szabályozásokat és irányelveket dolgoznak ki az egyre terjedő gyakorlat visszaszorítására.

Erkki Liikanen közölte, hogy egy, az EB megbízásából készült felmérés szerint a nyár végére a kéretlen elektronikus reklámlevelek száma eléri az összes elküldött e-mail 50 százalékát, míg két évvel ezelőtt csupán 7 százalékot tett ki. "A spam elleni küzdelem mindannyiunk számára fontos, hiszen maga a jelenség az internetet fenyegető egyik legjelentősebb problémává emelkedett" -- mondta.

Az EU 2002 júliusában fogadta el azt a direktívát, amely néhány korlátozott számú kivételtől eltekintve előzetes beleegyezéshez (ún. opt-in modell) köti az elektronikus reklámlevelek küldését. A tagállamokban legkésőbb október 31-ig kell hatályba lépnie az új szabályozásnak. Mint Liikanen elmondta, őszig újabb javaslatokat terjeszt elő az EB, amelyek a törvény végrehajtását és a kéretlen reklámlevelek elleni szabályozások koordinálását, valamint a nemzetközi együttműködéséket fedik majd le.

A főbiztos elmondása szerint a spam nem csupán az internethasználók bizalmát ássa alá, de azokat a vállalkozásokat is fenyegeti, amelyek a világhálón kínálják termékeiket. Felmérések szerint a kéretlen reklámlevelek évente 2,5 milliárd eurós kárt okoznak az európai vállalatoknak, tette hozzá.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról