Szerző: Bodnár Ádám

2003. július 15. 09:55

Jelentősen növelte negyedéves forgalmát a Sony Ericsson

A Sony és az Ericsson közzétették mobiltelefonokat gyártó vegyesvállalatuk, a Sony Ericsson június 30-án véget ért negyedévében eredményeit. A Sony Ericsson üzemi eredménye növekedett, mivel eladásai jelentősen növekedtek.

A Sony és az Ericsson közzétették mobiltelefonokat gyártó vegyesvállalatuk, a Sony Ericsson június 30-án véget ért negyedévében eredményeit. A Sony Ericsson üzemi eredménye növekedett, mivel eladásai jelentősen növekedtek.

A második pénzügyi negyedévben a Sony Ericsson 6,7 millió mobiltelefont adott el, ami 34 százalékkal magasabb a tavalyi második negyedéves szintnél és 23 százalékkal múlja felül az első negyedévben elért eredményt. A vállalat forgalma a tavalyi második negyedévhez képest 40 százalékkal 1,12 milliárd euróra nőtt, ami 18 százalékkal múlja felül az első negyedéves bevételt.

Jan Wareby alelnök becslései szerint a második negyedévben világszerte 105 millió mobiltelefon talált gazdára, így a Sony Ericsson által értékesített 6,7 millió készülék révén mintegy 6,4 százalékos piaci részesedést tudott megszerezni. Az első negyedévben a cég piaci részesedése 5 százalék volt. Wareby elmondta, hogy a legnagyobb sikert a T610, valamint a japán piacon bevezetett S0505i készülékek aratták.

Az átszervezési költségek figyelmen kívül hagyásával keletkezett veszteség 45 millió euró volt, a nettó veszteség pedig 102 millió eurót tett ki. Egy évvel korábban az átszervezési költségek figyelmen kívül hagyásával számított veszteség 98 millió euróra rúgott, a nettó veszteség pedig szintén 98 millió eurót tett ki.

A Sony Ericsson korábban bejelentette, hogy a GSM/EDGE/UMTS készülékekre, valamint a japán szabványoknak megfelelő mobiltelefonokra koncentrál és leépíti amerikai CDMA üzletágát, valamint az ehhez kapcsolódó kutatás-fejlesztési tevékenységét. Az átszervezés költségei mintegy 70 millió eurót tesznek ki, amelyekből 58 milliót a második negyedévre könyvelt el a cég. A Sony Ericsson arra számít, hogy az átszervezések nyomán 120 millió eurót takarít meg.

A vállalat várakozásai szerint az év második felében üzemi szinten már nyereségesen tud működni, azonban az átszervezési költségek, valamint az első félévben elért veszteségek miatt nettó szinten veszteséges évet zár majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról