Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Jelentősen növelte negyedéves forgalmát a Sony Ericsson

Bodnár Ádám, 2003. július 15. 09:55
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Sony és az Ericsson közzétették mobiltelefonokat gyártó vegyesvállalatuk, a Sony Ericsson június 30-án véget ért negyedévében eredményeit. A Sony Ericsson üzemi eredménye növekedett, mivel eladásai jelentősen növekedtek.

A Sony és az Ericsson közzétették mobiltelefonokat gyártó vegyesvállalatuk, a Sony Ericsson június 30-án véget ért negyedévében eredményeit. A Sony Ericsson üzemi eredménye növekedett, mivel eladásai jelentősen növekedtek.

A második pénzügyi negyedévben a Sony Ericsson 6,7 millió mobiltelefont adott el, ami 34 százalékkal magasabb a tavalyi második negyedéves szintnél és 23 százalékkal múlja felül az első negyedévben elért eredményt. A vállalat forgalma a tavalyi második negyedévhez képest 40 százalékkal 1,12 milliárd euróra nőtt, ami 18 százalékkal múlja felül az első negyedéves bevételt.

Jan Wareby alelnök becslései szerint a második negyedévben világszerte 105 millió mobiltelefon talált gazdára, így a Sony Ericsson által értékesített 6,7 millió készülék révén mintegy 6,4 százalékos piaci részesedést tudott megszerezni. Az első negyedévben a cég piaci részesedése 5 százalék volt. Wareby elmondta, hogy a legnagyobb sikert a T610, valamint a japán piacon bevezetett S0505i készülékek aratták.

Az átszervezési költségek figyelmen kívül hagyásával keletkezett veszteség 45 millió euró volt, a nettó veszteség pedig 102 millió eurót tett ki. Egy évvel korábban az átszervezési költségek figyelmen kívül hagyásával számított veszteség 98 millió euróra rúgott, a nettó veszteség pedig szintén 98 millió eurót tett ki.

A Sony Ericsson korábban bejelentette, hogy a GSM/EDGE/UMTS készülékekre, valamint a japán szabványoknak megfelelő mobiltelefonokra koncentrál és leépíti amerikai CDMA üzletágát, valamint az ehhez kapcsolódó kutatás-fejlesztési tevékenységét. Az átszervezés költségei mintegy 70 millió eurót tesznek ki, amelyekből 58 milliót a második negyedévre könyvelt el a cég. A Sony Ericsson arra számít, hogy az átszervezések nyomán 120 millió eurót takarít meg.

A vállalat várakozásai szerint az év második felében üzemi szinten már nyereségesen tud működni, azonban az átszervezési költségek, valamint az első félévben elért veszteségek miatt nettó szinten veszteséges évet zár majd.