Szerző: Bodnár Ádám

2003. július 2. 17:45

Áttörés a PC-piacon: májusban a notebookok eladásai megelőzték az asztali gépekét

A notebook számítógépek eladásai májusban megelőzték az asztali gépekét -- állítja az NPD Group. A piackutató cég felmérése szerint az amerikai kiskereskedelmi PC-eladásokból származó forgalom valamivel több mint 54 százalékát a noteszgépek adták. 2000 januárjában ez az arány még csak 25 százalék volt, ami jól mutatja a hordozható számítógépek gyors térhódítását. Májusban az összes eladott PC 40 százaléka volt notebook, ami szintén rekordnak számít.

A notebook számítógépek eladásai májusban megelőzték az asztali gépekét -- állítja az NPD Group. A piackutató cég felmérése szerint az amerikai kiskereskedelmi PC-eladásokból származó forgalom valamivel több mint 54 százalékát a noteszgépek adták. 2000 januárjában ez az arány még csak 25 százalék volt, ami jól mutatja a hordozható számítógépek gyors térhódítását. Májusban az összes eladott PC 40 százaléka volt notebook, ami szintén rekordnak számít.

Stephen Baker, az NPD Group kutatási igazgatója szerint a felhasználóknak egyre nagyobb az igénye arra, hogy számítógépeiket mobilizálják. "Az emelkedő eladások kulcsa az olyan számítógépek iránti igény, amelyek hordozhatóak, megfelelő kicsi méretűek és jól is néznek ki" -- mondta Baker, hozzátéve, hogy a legnagyobb notebook-gyártók agresszív árstratégiája is jelentős szerepet játszott a noteszgép-eladások gyors felfutásában.

"Az átlagos eladási ár először csökkent 1300 dollár alá, több mint 250 dollárt esett tavaly májushoz képest" -- mondta Baker. Májusban az amerikai kiskereskedelemben eladot noteszgépek átlagos ára 1294 dollár volt, ami áprilishoz képest is 75 dolláros csökkenést jelent.

Az NPD Group szerint májusban nem csak a PC-piacon következett be áttörés, hanem a monitorok területén is: az LCD kijelzők eladásai ugyanis megelőzték a katódsugárcsöves monitorokét. 2002 májusában az összes eladott monitornak csak 22 százaléka volt LCD kijelzős, idén májusra a folyadékkristályos megjelenítők részaránya már 52 százalékra emelkedett.

Az NPD Group szerint a siker titka a vékony kivitel. "Az LCD-k megjelenése sokkal tetszetősebb, mint a katódsugárcsöves monitoroké" -- mondta Baker. Noha az LCD-k átlagos eladási ára több mint 250 dollárral felülmúlja a katódsugárcsöves kijelzőkét, a felhasználók mégis megfizetik a különbözetet.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról