Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Az NTT DoCoMo szerint gyorsan terjed a harmadik generációs mobiltelefónia Japánban

Vörös Péter, 2003. június 23. 00:06
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[CNET] Nobuharu Ono, az NTT DoCoMo USA elnök-vezérigazgatója pénteken kijelentette, hogy a harmadik generációs mobiltelefonok használata jelentős emelkedett az utóbbi időben a felkelő nap országában, mivel a hálózati lefedettség és a telefonok minősége jelentősen javult.

hirdetés
[CNET] Nobuharu Ono, az NTT DoCoMo USA elnök-vezérigazgatója pénteken kijelentette, hogy a harmadik generációs mobiltelefonok használata jelentős emelkedett az utóbbi időben a felkelő nap országában, mivel a hálózati lefedettség és a telefonok minősége jelentősen javult.

Az NTT DoCoMo 2001 októberében indította el FOMA elnevezésű harmadik generációs (3G) szolgáltatását, de egészen ez év elejéig igen lassú volt a térnyerés: 2002 januárjában 50 ezer, míg 2003 első hónapjában 150 ezer volt az előfizetők száma. Azután viszont jelentős növekedésnek lehettünk szemtanúi: május végén már 350 ezer előfizetője volt a szolgáltatásnak.

"A legfontosabb gondokat sikerült megoldani az idén. Márciusban a lefedettség elérte a 91 százalékos, a mobiltelefonok akkumulátor-élettartama immár több mint 200 óra. A 3G mobiltelefonok ára és súlya immár összevethető a második generációs készülékekéhez" -- mondta Ono.

A mobiltelefon-szolgáltatók óriási összegeket költöttek a 3G licencekre és hálózatokra Japánban és világszerte, azonban a szolgáltatások az eredeti tervekhez képest jelentős késéssel érkeztek meg és a térnyerés is messze alulmúlta a várakozásokat.

Az NTT DoCoMo világszerte több együttműködési megállapodást kötött a 3G technológia és az i-mode szolgáltatások elterjesztéséhez. A cég 16 százalékos részesedést szerzett az AT&T Wireless mobiltelefon-szolgáltatóban annak érdekében, hogy mobiltelefon-technológiát és szolgáltatásokat nyújtson az USA-ban. Az AT&T Wireless 2004 decemberéig szeretne 3G szolgáltatást nyújtani San Franciscóban, Seattle-ben, Dallasban és San Diegóban.

Ono elmondta, hogy a 3G hálózatok 384 kbps-os adatátvitelre képesek, ez közel 40-szerese a hagyományos 2G sebességének. A nagyobb sebesség lehetővé teszi az elfogadható minőségű videóátvitel nyújtását.

Az NTT DoCoMo olcsóbban nyújtja a 3G szolgáltatásokat: míg a 2G hálózatokon lebonyolított beszédhívásokért percenként 44 centet (~99 Ft) kell fizetni, addig a 3G hálózatnál ez mindössze 26 cent (~59 Ft). Ezer adatcsomag átvitele 2,53 dollárba (~570 Ft-ba) kerül a 2G hálózatnál, míg a 3G-nél ez csak 17 centbe (~38 Ft-ba !!) kerül.

Az új hálózatok kiépítéshez sok türelemre van szükség. "Japánban három évbe fog telni, amíg nyereséges lesz az NTT DoCoMo FOMA szolgáltatás és öt évet kell várni arra, hogy a szolgáltatás elegendő pénzt hozzon az installálással kapcsolatos költségek fedezésére" -- mondta Ono.

A hírek szerint nem is olyan sokára újabb kört kezd el a világ legnagyobb piaci értékű mobiltelefon-szolgáltatója. "Úgy véljük, hogy a 4G-re sem kell már túl sokat várni: bár döntést még nem hoztunk ezzel kapcsolatban, várhatóan 2010 körül elindul ez a szolgáltatás is" -- vélekedett Ono.

Az NTT DoCoMo több 3G mobiltelefont mutatott be a múlt heti CeBit America rendezvényen. A cég és az AT&T ezenkívül felállított egy demó központot is New Yorkban: a 3G bázisállomás segítségével tényleges 3G mobiltelefon-szolgáltatásokat próbálhattak ki a látogatók.

Japánban az NTT DoCoMo többféle i-mode szolgáltatást nyújt. A legnépszerűbb az e-mail, amely az összes i-mode felhasználás 50 százalékát teszi ki. A külső szolgáltatók elérése teszi ki a felhasználás 27 százalékát, míg a fennmaradó 23 százalék azon szolgáltatások használatát jelenti, amelyeket az NTT DoCoMo a beépített i-menu szolgáltatás részeként nyújt.

A cég 1999-ben indította el az i-mode szolgáltatást, jelenleg mintegy 70 ezer i-mode tartalom webhely érhető el. A vállalat olyan új szolgáltatásokat indított el az utóbbi időben, amelyek révén a felhasználók fényképeket, videókat és zenéket küldhetnek és fogadhatnak. A mobiltelefonokat fel lehet használni online hitelkártyás vásárlásokra is anélkül, hogy hitelkártya-információkat kellene elküldeni. A C-mode elnevezésű szolgáltatás révén pedig a felhasználók automatákból vásárolhatnak termékeket a mobiltelefon használatával.

"Eleinte még az NTT DoCoMo felsővezetése is szkeptikus volt az i-mode potenciáljával kapcsolatban, különösen a kis, fekete-fehér kijelzők és a 9,6 kbps-os átviteli sebesség miatt" -- mondta Ono. A kételkedések idővel alábbhagytak: "Az i-mode szolgáltatás évi 7 milliárd dolláros forgalmat biztosít az NTT DoCoMo számára." A március 31-én zárult pénzügyi évben a cég forgalma 40,65 milliárd dollár volt.

A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.