Szerző: mz

2000. május 14. 18:38

Ügynökök online

Egy Internet-technológiában érdekelt amszterdami cég azt tervezi, hogy a néhány éve viszonylagos ismertségre szert tett ügynök-technológiát feléleszti a Sun Java programozási nyelvét felhasználva. A kezdeményezés révén létrejövő ügynökök meggyorsíthatják az internetes kereskedelmet.
Az intelligens ügynökök ötlete a 90-es évek közepén már felvetődött, de komolyabb alkalmazásra sohasem került. Az ügynökök intelligens, tanuló program-robotok, melyek online információgyűjtést végeznek. Ahogy a kereskedelmi cégek egyre több műveletet végeznek a hálózaton, alkalmazásuk is terjedhet. Az amszteradmi, Tryllian nevű cég azt reméli, a fogyasztók és az üzleti ügyfelek vevő lesznek olyan Java alapú ügynökökre, melyek a Gossip nevű rendszerben cserélhetnek webcímeket.
A Gossip ügynökök a Java legutóbb, 1.3-mas verziójú változatában írt szoftveres egységek. A cég szerint azért a Java nyelvre esett a választás, mert könnyen megvalósítható vele az ügynökök mobilitása. Az ügynökök alkalmazási területe bővebb, mint gondolnánk. Például a holland telefonvállalat, a KPN Telecom ügynököket használ a távoli telefonos felszerelések hibáinak felderítésére, a SmartHaven cég pedig ügynökökkel keres minél olcsóbb termékeket ügyfeleinek. A Tryllian sikere is nagymértékben múlhat azon, hogy el tudja-e adni technológiáját más cégeknek, akik azt saját problémáik megoldására alakítják.
A Hewlett-Packard már létrehozott egy hasonló rendszer, mely E-speak névre hallgat. Feladata egy-egy elsődleges szempont szerint (pl. költség) az igényeknek minél jobban megfelelő terméket keresni a hálózaton.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról