Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Lényegesen gyorsabb 3D-grafikát nyújthatnak a jövőben a Symbian-alapú mobil eszközök

Ady Krisztián, 2003. május 27. 16:59
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[infoSync] A Texas Instruments (TI) és a Symbian olyan új függvénykönyvtárat készített, mely lényegesen gyorsabb, élethűbb 3-dimenziós grafika létrehozását teszi lehetővé a Symbian operációs rendszerét futtató, OMAPI (Open Mobile Application Processor Interface) nyílt szabványnak megfelelő TI OMAP processorcsaládra épített kéziszámítógépeken és egyéb mobil eszközökön. Az új függvények segítségével a 3D-s mobil játékokat fejlesztő cégek többet profitálhatnak a két motort, DSP és ARM magokat tartalmazó OMAP processzorok erőforrásaiból, magasabb képfrissítést és jobb minőségű grafikus effekteket nyújtva.

[infoSync] A Texas Instruments (TI) és a Symbian olyan új függvénykönyvtárat készített, mely lényegesen gyorsabb, élethűbb 3-dimenziós grafika létrehozását teszi lehetővé a Symbian operációs rendszerét futtató, OMAPI (Open Mobile Application Processor Interface) nyílt szabványnak megfelelő TI OMAP processorcsaládra épített kéziszámítógépeken és egyéb mobil eszközökön. Az új függvények segítségével a 3D-s mobil játékokat fejlesztő cégek többet profitálhatnak a két "motort", DSP és ARM magokat tartalmazó OMAP processzorok erőforrásaiból, magasabb képfrissítést és jobb minőségű grafikus effekteket nyújtva.

A TI 3D Graphics Library függvénykönyvtára egy korai implementációja a hamarosan megjelenő OpenGL ES szabványnak, melyet egyelőre a Smybian operációs rendszere támogat. A teljes, végleges OpenGL ES 1.0 Library megjelenése júliusban várható.

A TI által készített függvénykönyvtár megosztja a grafikus funkciókat a DSP és ARM magokat tartalmazó OMAP processzorok között, így maximizálva az elérhető 3D-s teljesítményt, akár 3D-s játékok futtatását is lehetővé téve. A transzfromációs és fénykezelési funkciókat az ARM processzoron, a MIPS-intenzív raszterizálást a nagy teljesítményű jelfeldolgozó processzoron, DSP-n futtatva akár 30 fps teljesítmény is elérhető.


FIFA 2001 PowerVR MBX chipen

A nagy 3D-s grafikus teljesítmény eléréséhez hamarosan ilyen szoftveres megoldások sem kellenek. Az Imagination Technologies április 9-én jelentette be, hogy a Texas Instruments licenceli a cég PowerVR MBX grafikus megoldását, s integrálja a jövőben megjelenő OMAP termékcsaládba tartozó mobil processzoraiba. A PowerVR MBX egy rendkívül kis méretű és energiafogyasztású 2D/3D grafikus gyorsító, mely PC-ken tapasztalt grafikus funkciókat és sebességet nyújt mobil eszközökön.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.