Szerző: Ady Krisztián

2003. május 26. 10:25

A vártnál alacsonyabb a TiVo első negyedéves vesztesége

[News.com] A növekvő keresletnek és a közel megduplázódott eladási adatoknak köszönhetően a digitális videorögzítő berendezéseket forgalmazó TiVo az elemzők által várnál alacsonyabb veszteséggel zárta az idei üzleti év első negyedévét.

[News.com] A növekvő keresletnek és a közel megduplázódott eladási adatoknak köszönhetően a digitális videorögzítő berendezéseket forgalmazó TiVo az elemzők által várnál alacsonyabb veszteséggel zárta az idei üzleti év első negyedévét.

Az április 30-ával végződött első üzleti negyedév három hónapja alapján a kaliforniai cég 7,9 millió dolláros veszteséget ért el 28,5 millió dolláros bevétel mellett, ami 12 centes veszteséget jelent részvényenként. Ezek a mutatók sokkal jobbak az egy évvel ezelőtti hasonló időszakéhoz képest: akkor csupán 13 millió dolláros bevétel mellett részvényenkénti 72 centes, 35,2 millió dolláros veszteséggel zárta a negyedévet a vállalat. Az elemzők ennél nagyobb, 22 centes veszteségre számítottak az idei első negyedévben.

A TiVo közlése szerint a megnövekedett kereslet elsősorban az új "Home Media" opciónak, hálózati szolgáltatásnak köszönhető. A TiVo készüléke a nemrég megjelent szoftverfrissítés segítségével a tulajdonos számítógépéről streamelt állományok, zenék, képek és videók lejátszására is képessé vált.

Az első negyedévben a TiVo körülbelül 79000 új előfizetőt szerzett, ami jóval magasabb az előző év első negyedévében regisztrált 42000-es növekedéshez képest. A vállalat április 30-án 703000 előfizetővel rendelkezett.

A TiVo várakozásai szerint ebben az évben 450-600000 új előfizetőt szerez majd, ami azt jelenti, hogy a cég ügyfélköre átlépheti 2004 január 31-én az 1 milliós álomhatárt, a vállalat bevételei pedig 27 millió dollárról 38 millióra növekedhetnek.

A pozitív eredmény elérése érdekében a TiVo nemrég jelentette be "TiVo Basic" programját. A TiVo a Basic alapszintű szolgáltatás egyszeri árát a szórakoztatóelektronikai gyártóktól szedi majd be, melyek ezt beépítik a termékek árába. Minden OEM által forgalmazott TiVo Basic felhasználóból könnyedén teljes TiVo szolgáltatást igénybe vevő felhasználó lehet, mely így jelentős összeget fizet a TiVo számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról