:

Szerző: sammer

2000. május 13. 06:36

(E3) FreeLancer bemutató

A Digital Anvil bemutatta az E3-on a FreeLancer nevű játékát, ami 2001 másidik negyedévében fog megjelenni. A FreeLancer történetét nem mások dolgozták ki mint a Wing Commander és a Privateer alkotói. Az első "napháború" után az emberiség négy csoportja birtokába vette az ismert univerzumot. A Föld és a többi lakható világok naprendszereiben az emberiség pusztításainak már csak az elfeledett nyomai maradtak, amikor eljött az ideje, hogy kiterjeszkedjenek az ismert univerzumon kívülre. A felderítetlen világ számtalan rejtélyt és ismeretlen civilizációt rejtett magában, amiről senki nem tudta mit tartogat számukra. A nagy földi hatalmak eddig békében éltek, megosztották egymás között a javakat, most viszont kíméletlen verseny kezdődött az új területek birtoklásáért. Az idegen civilizációkat sorban igázták le, amik később vagy beleolvadtak az emberi birodalomba, vagy teljesen kipusztultak. A FreeLancer egy köztes terület ahol kegyetlen zsoldosok, fanatikus térítők és kapzsi bűnözők küzdenek a hatalomra jutásért. A világok közötti kereskedelem önálló üzletág, viszont a politika határozza meg a működését, hogy mikor és hova lehet szállítani, ezért a politikai befolyás különösen sokat számít.

Hírnév szerzés
A FreeLancer világában a hírnév nem feltétlenül előnyös dolog. Például elvállalhatsz egy feladatot, hogy intézz el egy céh tagját, és ha sikerrel jársz bőséges jutalmat kapsz. A másik oldalról viszont könnyen vérdíjat tűzhetnek ki a fejedre, és ahogy a vérdíj növekszik úgy szaporodnak majd a rád vadászó fejvadászok.

Gazdálkodás
A bolygók gazdálkodása hasonlóan zajlik mint a valós életben, bányatelepek működnek, a mezőgazdaságokban növényeket termesztenek amik aztán a bolygóközi piacra kerülnek. Itt pillanatok alatt lehet dúsan meggazdagodni, vagy éppen elveszíteni minden vagyonunkat amit eddig megszereztünk. A gazdasági életbe mi is beleszólhatnuk, kereskedhetünk, vagy hasonló jellegű küldetéseket vállalhatunk el.

Rengeteg küldetés
Küldetést az űrhajónktól, hírnevünktől és a helyi gazdaságtől függően kaphatunk. Például ha a kalózok éppen kifosztották a bolygó gabona készletét, és hajónk alkalmas a kalózok elleni csatára akkor elindulhatunk visszaszerezni a zsákmányt. A játékban több, mint 300 küldetés van, többek között teherhajók védelmének biztosítása, felderítés, kereskedelem, és válogathatunk a végtelen véletlen-generált küldetések között is.

Személyre szabható hajók
Űrhajó vásárlásakor kiválaszthatjuk az igényeinknek legmegfelelőbb típust, attól függően, hogy vadászni, kereskedni, kalózkodni vagy felderíteni akarunk vele. Később tetszőlegesen átalakíthatjuk és fejlesztgethetjük ha meg van rá a megfelelő anyagi fedezetünk. Hálózati játékban akár egymástól is vehetnek majd hajókat illetve alkatrészeket a játékosok.

Egyszerű kezelhetőség
A játékban egyszerűen, egérrel kezelhető vezérlőpult van, nem kell vastag kézikönyveket lapozgatni ahhoz, hogy megtaláljunk egy-egy funkciót.

Kiválló 3D engine
A "State-of-the-art" fénykezelő effektek csodálatos látványt eredményeznek a világűrben, a karakterek továbbfejlesztett anatómiai mozgást kaptak, továbbá 32 bites színmélység, ködfoltok, aszteroid mezők, bolygó gyűrűk és egyéb sajátos elemek teszik nagyon látványossá a játékot.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 08:15

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.