Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Ismét nyereséges évet zárt a Sega

Barna József, 2003. május 20. 08:19
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[WSJ] A Sega Corp. a tavalyi pénzügyi évben ismét nyereséget ért el. A korábbi év jelentős veszteségei után a felvásárlási célponttá vált japán videojáték-gyártó vállalat a forgalom csökkenése ellenére is profitot realizált.

[WSJ] A Sega Corp. a tavalyi pénzügyi évben ismét nyereséget ért el. A korábbi év jelentős veszteségei után a felvásárlási célponttá vált japán videojáték-gyártó vállalat a forgalom csökkenése ellenére is profitot realizált.

A március 31-én véget ért pénzügyi évben a Sega 3,05 milliárd jenes (26 millió dolláros) nyereséget ért el, szemben a korábbi év 17,83 milliárd jenes (153 millió dolláros) veszteségével. A vállalat árbevétele ugyanakkor 4 százalékkal 197,22 milliárd jenre (1,7 milliárd dollárra) csökkent a korábbi év 206,33 milliárd jenes forgalmához képest. Az eredmények megfeleltek a Sega által a hónap elején megemelt előrejelzéseknek.

A korábbi pénzügyi évben a vállalat eredményeit negatívan befolyásolta a Dreamcast játékkonzol forgalmazásának beszüntetése, a veszteséges üzletágak felszámolása és az ezekkel kapcsolatos átszervezések. Amint az ismert, a Sega 2001-ben hagyott fel a Dreamcast gyártásával, miután az nem volt képes tartani a lépést a rendkívül sikeres Sony PlayStation 2-vel. Később a vállalat úgy döntött, hogy más gyártók konzoljaira (beleértve a PlayStation 2-t, a Nintendo GameCube-ot és a Microsoft Xboxot) fog játékokat fejleszteni.

A Sega várakozásai szerint az idei, 2004. március 31-én véget érő pénzügyi évben a nettó nyereség megduplázódik, miközben a forgalom várhatóan 2 százalékkal tovább csökken. A vállalat egyben bejelentette, hogy Hideki Sato elnök helyét a 43 éves Hisao Ogucsi veszi át a jövő hónaptól. Ogucsi közel két évtizede a játékfejlesztő részleg vezetője volt.

A japán vállalat az utóbbi időben felvásárlási célponttá vált, ám eddig egyetlen vevővel sem sikerült megegyeznie. A tárgyalások kudarcba fulladtak mind a játéktermi gépeket forgalmazó Sammyval, mind pedig a játékfejlesztő Namcóval.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.