Szerző: Ady Krisztián

2003. május 05. 16:12:13

Különlegesen energiatakarékos kijelzőt alkalmaz a Matsushita elektromos könyve

[News.com] A japán Matsushita Electric Industrial új, rendkívül hosszú üzemidővel rendelkező e-bookot, elektronikus könyvet dob piacra. A kezdetben Kínában értékesített eszköz akár hat hónapig is üzemelhet két darab ceruzaelem segítségével. A normál folyadékkristályos kijelzővel ellátott eszközök képalkotásához folyamatos energiaellátás szükséges.

[News.com] A japán Matsushita Electric Industrial új, rendkívül hosszú üzemidővel rendelkező e-bookot, elektronikus könyvet dob piacra. A kezdetben Kínában értékesített eszköz akár hat hónapig is üzemelhet két darab ceruzaelem segítségével. A normál folyadékkristályos kijelzővel ellátott eszközök képalkotásához folyamatos energiaellátás szükséges.

A Matsushita LCD-kijelzője ezzel ellentétben csupán a tartalom frissítésekor igényel energiát, tehát a már kijelzőn látható tartalom további energiafogyasztás nélkül is olvasható marad. A közelmúltban a tajvani Megamedia jelentette be, hogy megkezdte ezen új technológiával készített monokróm, "cholesteric"-LCD (Ch-LCD) kijelzői próbapéldányainak gyártását. A cég 3,8, 6,4, 7 és 7,5"-os kijelzőket fejlesztett ki elektronikus könyvek, úgynevezett e-bookok és egyéb hordozható eszközök számára.

A Matsushita eszközében található kijelzőről nincs megbízható adat, csupán annyit tudni, hogy sem a Matsushita, sem leányvállalata, a Toshiba Matsushita Display Technology nem gyárt ilyen technológiájú panelt.

A "digitális papír" ugyanakkor csak bizonyos korlátokkal használható. Az ilyen kijelzővel ellátott eszközök nem képesek szürkeárnyalatos képek megjelenítésére, valamint fekete-fehér színek helyett helyett kék szöveget és grafikus ábrákat használnak fehér háttéren.

A havilap méretű, Sigma nevezetű e-book két darab 1024x768 pixeles, 7,2"-os kijelzőt tartalmaz a könyv két oldalát szimbolizálva. A készülék súlya körülbelül 1 font, 453 gramm. Az elektronikus dokumentumokat Secure Digital memóriakártyán juttathatjuk a készülékbe, mely körülbelül 250 dolláros áron kerül az üzletekbe még ebben az évben.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 10:58

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.